Grupa Eurocash dociera już do ponad 12 mln gospodarstw domowych w Polsce

Grupa Eurocash dociera już do ponad 12&nbspmln gospodarstw domowych w&nbspPolsce

Grupa Eurocash podsumowała 2021 rok w raporcie niefinansowym. W tym czasie współpracowała z ponad 89 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy w całym kraju.

Grupa Eurocash buduje pozycję silnego partnera 

Całkowita wartość pieniężna, stworzona dzięki działalności Grupy Eurocash wyniosła aż 4,1 mld zł[1]. Szacunkowo Grupa, m.in. poprzez sieci handlowe z nią wspólpracujące, dociera aż do 12,5 mln gospodarstw domowych w Polsce.

W 2021 roku ponad 10 tys. przedsiębiorców współpracowało z nią w ramach sieci franczyzowych. W sumie Grupa była partnerem dla 89 tys. klientów oraz pracodawcą dla blisko 20 tys. pracowników[2].

Niezmiennie nasze działania związane z odpowiedzialnością społeczną koncentrują się na tym, żeby dla 20 tys. pracowników tworzyć jak najlepsze i jak najbezpieczniejsze miejsce pracy, a dla blisko 90 tys. przedsiębiorców być silnym partnerem biznesowym i wpierać ich rozwój.

Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash

Grupa Eurocash jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Obecnie posiada 18 centrów dystrybucyjnych, 179 hurtowni cash&carry oraz 30 centrów przeładunkowych.

Marki detaliczne Eurocash

W ramach Grupy funkcjonuje już 12 marek detalicznych. Wśród nich znajdują się:

  • sieci detaliczne – Delikatesy Centrum, Inmedio;
  • sieci partnerskie organizowane przez segment hurtowy – ABC, Gama, Euro Sklep, Lewiatan, Groszek, Drogerie Koliber;
  • projekty – Duży Ben, Kontigo, abc na kołach, Frisco.pl.

Odpowiedzialność biznesu

Równie znaczące, co skala działalności Grupy, było jej wsparcie dla polskiej przedsiębiorczości, edukacji branżowej, a także inicjatywy mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Według badania NPS (2021), 76% klientów Grupy Eurocash uważa, że ta prowadzi biznes w sposób odpowiedzialny, a 61% – że jest firmą odpowiedzialną społecznie. W najnowszym raporcie niefinansowym Eurocash podsumowuje działania zrealizowane w 2021 roku.

Firma w 2021 roku mocno zaangażowała się w działania mające na celu ograniczenie marnowania jedzenia w całym swoim łańcuchu dostaw. Na ten moment wskaźnik żywności zmarnowanej w Eurocash wynosi 0,39% (co oznacza spadek w porównaniu do 0,40% w 2020 roku), zaś wskaźnik żywności uratowanej – 4,15%. Grupa współpracuje aż z 58 organizacjami społecznymi, którym przekazała w sumie prawie 300 ton produktów.

Grupa Eurocash przeciwdziała marnowaniu żywności w sklepach i wspiera w tych działaniach nie tylko swoich Klientów, ale także wszystkich lokalnych przedsiębiorców w Polsce. W ramach kampanii "Szanujemy, nie marnujemy!" Eurocash opublikował kompleksowy podręcznik na wspomniany temat, a także wyposażył przedsiębiorców w plakaty i materiały ułatwiające realizowanie działań z zakresu zapobiegania marnowaniu żywności.

Grupa Eurocash niezmiennie wspiera przedsiębiorców w poszerzaniu swojej wiedzy i rozwoju umiejętności poprzez dostarczanie im narzędzi edukacyjnych. Akademia Umiejętności Eurocash to już 148 tys. uczestników (od 2010 r.). W samym tylko 2021 r. z oferty edukacyjnej skorzystało ponad 36 tys. użytkowników. Wsparcie dla rozwoju przedsiębiorczości, jakie realizuje Grupa Eurocash, to także stypendia dla młodych w liczbie 1246, wypłacone na łączna kwotę 7,5 mln zł (od 2013 r.).

Grupę Eurocash tworzą ludzie. Duży nacisk w firmie kładziony jest na dobre warunki pracy i zdrowie pracowników, zapewnienie szeregu benefitów oraz na stworzenie przestrzeni do angażowania się społecznie. Już około tysiąca osób działa w wolontariacie pracowniczym.

Odpowiedzialność w obliczu wojny

Bycie odpowiedzialnym uczestnikiem rynku to także bieżące reagowanie na wyzwania stawiane przez otaczającą rzeczywistość i udzielanie pomocy tam, gdzie jest ona potrzebna.

Przez ostatnie dwa lata mierzyliśmy się z kryzysem zdrowotnym. Od 24 lutego, czyli od momentu, gdy Rosja zaatakowała Ukrainę, mierzymy się z bezprecedensowym w XXI wieku w Europie kryzysem humanitarnym. Do Polski, szukając schronienia, wjechało już prawie 3 mln obywateli Ukrainy, głównie kobiet i dzieci. Oczekiwania społeczeństwa wobec biznesu w tym czasie są bardzo wysokie i wpływają na wybory konsumentów. Jestem dumny, że mogę kierować firmą, która w obliczu takiego kryzysu reaguje błyskawicznie.

Paweł Surówka

Grupa Eurocash już 24 lutego podjęła szereg inicjatyw wspierających obywateli Ukrainy. Powołany został specjalny sztab kryzysowy, mający za zadanie: pomoc pracownikom z Ukrainy i ich rodzinom, koordynację pomocy humanitarnej oraz wsparcie pracowników Grupy, którzy zaangażowali się w działania pomocowe. Działania Grupy i sieci z nią zrzeszonych obejmowały także przekazywanie produktów spożywczych oraz pierwszej potrzeby, organizowanie zbiórek. Grupa Eurocash natychmiast dołączyła także do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich.


Fot. mat. prasowe

[1] Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021, s.13-15
[2] Ibidem, s.13

Reklama