Ciemna jak kawa, z białymi niczym mleko napisami i złotymi, przypominającymi kolor ziaren elementami – tak prezentuje się udostępniona niedawno kawowa aplikacja polskiej marki Qethereal.
Dzięki nowej aplikacji każdy może zapoznać się z charakterystyką poszczególnych gatunków i mieszanek kawy poprzez krótkie opisy i czytelne wizualizacje, a także kupić doskonałej jakości certyfikowane ziarna. To jedna z pierwszych polskich aplikacji stworzonych z myślą o miłośnikach kawy. Teraz twórcy pracują nad dodaniem do niej konfiguratora smaku, który jeszcze bardziej ułatwi dopasowanie ulubionego napoju do własnego gustu.
Aplikacja mobilna dla kawoszy
Dzięki aplikacji Qethereal każdy może dowiedzieć się czym różni się jemeńska arabika od kolumbijskiej robusty, a czym Brasilia Minas Gerais od India Monsoon Malabar, a następnie kupić wybrany gatunek lub mieszankę.
Przy każdej opisywanej w aplikacji kawie znajduje się diagram kołowy określający takie wymiary smaku i aromatu, jak m.in.: owocowość, kwasowość, pikantność.
Umożliwia to użytkownikom dokładne dobrane ziaren do własnych potrzeb. Dostępne są także szczegółowe informacje o produktach, jak: pochodzenie, metody obróbki, czas zbiorów i najlepsze metody parzenia. Aplikacja funkcjonuje obok sklepu internetowego marki i jest jedną z pierwszych tego typu na rynku kawy w Polsce. Można ją pobrać w sklepach Google Play oraz App Store.
Spersonalizowana kawa i edukacyjna kapsuła
Aktualna, pierwsza wersja aplikacji Qethereal zapewnia kluczowe funkcjonalności, choć – jak zapewnia marka – to dopiero początek. Wraz z rozwojem, rozszerzana zostanie o kolejne funkcje. W najbliższej aktualizacji kawosze mogą spodziewać się kolejnej nowości – konfiguratora smaku, dzięki któremu będą mogli znaleźć ulubiony gatunek ziaren lub mieszankę.
W konfiguratorze użytkownicy będą odpowiadać na konkretne pytania, aby dopasować kawę dokładnie do siebie. Aplikacja przeanalizuje ich preferencje i dostosuje je do wykresów sensorycznych dostępnych kaw. Pod uwagę będzie brała zarówno smak jak i sposób parzenia kawy, aby móc w pełni odpowiedzieć na potrzeby klienta. Właśnie w ten sposób personalizacja produktu, jakim jest kawa trafi na kolejny, wyższy poziom.
Obok aplikacji mobilnej Qetheral planuje stworzyć jeszcze bardziej zaawansowaną technologię związaną z branżą – pierwszą na świecie edukacyjną kapsułę eteryczną. Dzięki niej użytkownik będzie mógł całkowicie przenieść się do świata kawy, odcinając się od wszelkich bodźców zewnętrznych i skupiając wyłącznie na smaku oraz aromacie naparu. Już dostępne są pierwsze wizualizacje urządzenia.
Fot. StockAdobe(Stillfx)