Hochland stawia na poszerzanie wiedzy swoich dostawców

Hochland stawia na poszerzanie wiedzy swoich dostawców

Na początku maja uczestnicy Akademii Młodego Hodowcy, którą organizuje Hochland Polska wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, gościli w gospodarstwie Państwa Aliny i Piotra Strusów, dostawców mleka Hochland Polska.

Akademia Młodego Hodowcy Hochland to idea pracy u podstaw i program skupiający się na początku łańcucha dostaw. Już szósty raz odbyło się spotkanie szkoleniowe w ramach Akademii, tym razem w gospodarstwie Państwa Aliny i Piotra Strusów.

Podczas części teoretycznej doradcy żywieniowi z Polskiej Federacji Hodowców Mleka i Producentów Mleka przedstawili technologię zbioru kiszonek z użytków zielonych. Hodowcy kolejny raz mogli przywieść próbki pasz, które stosują w swoich gospodarstwach. Doradcy z Federacji ocenili ich skład, wartość pokarmową oraz jakość zakiszenia. Uczestnicy dowiedzieli się, jak cenną paszą jest lucerna, który etap koszenia jest najkorzystniejszy dla pozyskania wysokiej jakości paszy. Jednym z tematów było też omówienie różnych sposobów magazynowania kiszonek. W gospodarstwie, w którym jeszcze nie było skoszonej trawy, można było sprawdzić jej przydatność do zbioru. Oprócz profesjonalnej wiedzy doradców z Federacji, swoją wiedzą praktyczną i doświadczeniem podzielił się jeden z synów Państwa Strusów, który wraz z bratem wspiera rodziców w prowadzeniu gospodarstwa. 

Termin zaplanowanego szkolenia zbiegł się z czasem wzmożonych prac polowych, dlatego organizatorzy byli szczególnie wdzięczni tym, którzy pomimo swoich obowiązków uczestniczyli w spotkaniu.

Zbliżamy się do zakończenia pierwszej edycji cyklu szkoleń. Na jesieni ruszamy z nową formą i nowymi szkoleniami. Osoby otwarte na nowe doświadczenia, które chcą pogłębić wiedzę i wyjść poza krąg przyzwyczajeń zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Akademii Młodego Hodowcy.

Marcin Boruc, kierownik działu współpracy z dostawcami mleka Hochland Polska

 

 

Reklama