Delikatesy Centrum, należące do Grupy Eurocash, otworzyły pierwszą placówkę w nowym autorskim projekcie supermarketu w odświeżonym formacie ReFresh.
"Naszym celem jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 mkw. powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności" – przyznaje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.
Nowe Delikatesy Centrum to koncept kompaktowego supermarketu z rozszerzoną strefą produktów świeżych, w tym z selekcją dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie.
Co wyróżnia nowy format ReFresh?
W nowym projekcie sklepu ReFresh rozszerzona została przestrzeń i asortyment kategorii świeżych, a w szczególności strefa dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie oraz produktów gotowych do wypieku w domu.
Do dań gorących powstała dedykowana, testowana w warunkach sklepu marka Ogniem i Pieprzem – w postaci wydzielonej sekcji przy ladzie tradycyjnej. Ogniem i Pieprzem po fazie pilotażu będzie marką wdrażaną w pozostałych placówkach Delikatesów Centrum.
W planach kolejne otwarcia pilotażowych placówek
Sieć ogłosiła premierę nowego konceptu na miesiąc po otwarciu pierwszej placówki w formacie ReFresh. Jak przyznaje Dariusz Stolarczyk, sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań. W najbliższych miesiącach sieć planuje otwarcie sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami.
"Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji – zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim" – przyznaje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.
Ambitne plany Grupy Eurocash
Celem Grupy jest wypracowanie konceptu franczyzowego, który przy niewielkiej powierzchni (około 400 mkw.) będzie wiodącym sklepiem w okolicy. "By to osiągnąć, sklep – poza odpowiednią lokalizacją – powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów" – dodaje Dariusz Stolarczyk.
Na ten moment Eurocash testuje różne rozwiązania, jak np. wysokiej jakości ofertę gastronomiczną we wrocławskiej placówce. Jak przyznaje członek zarządu, po miesiącu funkcjonowania pierwszego supermarketu w koncepcie ReFresh, firma może wyciągać dopiero pierwsze wnioski. "Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu" – przyznaje.
Koncept ReFresh ma zapełnić lukę na rynku
Nowoczesny supermarket, jakim są Delikatesy Centrum w odświeżonym formacie, ma na celu zapełnienie luki pomiędzy tradycyjnym jedzeniem pakowanym, które trzeba przygotować w domu, a daniami z lokali gastronomicznych, będących kosztownym sposobem na codzienne żywienie.
Poza rozszerzoną ofertą produktów świeżych, Delikatesy Centrum w formacie ReFresh charakteryzują się także innymi rozwiązaniami pilotażowymi, m.in. wydzieleniem strefy chłodzonej dedykowanej na grill czy zmodyfikowaniem strefy kasowej, zarówno z perspektywy doświadczenia konsumenta (w tym elementów wizualizacji wewnętrznej), jak również procesów w sklepie.
Fot. mat. prasowe