Delikatesy Centrum startują z autorskim konceptem supermarketu

Delikatesy Centrum startują z&nbspautorskim konceptem supermarketu

Delikatesy Centrum, należące do Grupy Eurocash, otworzyły pierwszą placówkę w nowym autorskim projekcie supermarketu w odświeżonym formacie ReFresh. 

"Naszym celem jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 mkw. powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności" – przyznaje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.

Nowe Delikatesy Centrum to koncept kompaktowego supermarketu z rozszerzoną strefą produktów świeżych, w tym z selekcją dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie. 

Co wyróżnia nowy format ReFresh?

W nowym projekcie sklepu ReFresh rozszerzona została przestrzeń i asortyment kategorii świeżych, a w szczególności strefa dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie oraz produktów gotowych do wypieku w domu.

Strefa Ogniem i Pieprzem w Delikatesach Centrum (mat. prasowe)

Do dań gorących powstała dedykowana, testowana w warunkach sklepu marka Ogniem i Pieprzem – w postaci wydzielonej sekcji przy ladzie tradycyjnej. Ogniem i Pieprzem po fazie pilotażu będzie marką wdrażaną w pozostałych placówkach Delikatesów Centrum.

Takie Delikatesy Centrum – dzięki wiodącej ofercie produktów świeżych, w tym gorących, uzupełnionej o standardowy asortyment, kategorie przemysłowe, wybrane usługi, a także produkty lokalne – będą atrakcyjnym modelem franczyzowym.

Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash

W planach kolejne otwarcia pilotażowych placówek

Sieć ogłosiła premierę nowego konceptu na miesiąc po otwarciu pierwszej placówki w formacie ReFresh. Jak przyznaje Dariusz Stolarczyk, sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań. W najbliższych miesiącach sieć planuje otwarcie sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami.

"Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji – zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim" – przyznaje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.

Ambitne plany Grupy Eurocash

Celem Grupy jest wypracowanie konceptu franczyzowego, który przy niewielkiej powierzchni (około 400 mkw.) będzie wiodącym sklepiem w okolicy. "By to osiągnąć, sklep – poza odpowiednią lokalizacją – powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów" – dodaje Dariusz Stolarczyk.

W ramach nowego konceptu testowane są m.in. rozszerzone oferty dań gorących (mat. prasowe)

Na ten moment Eurocash testuje różne rozwiązania, jak np. wysokiej jakości ofertę gastronomiczną we wrocławskiej placówce. Jak przyznaje członek zarządu, po miesiącu funkcjonowania pierwszego supermarketu w koncepcie ReFresh, firma może wyciągać dopiero pierwsze wnioski. "Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu" – przyznaje.

Koncept ReFresh ma zapełnić lukę na rynku

Nowoczesny supermarket, jakim są Delikatesy Centrum w odświeżonym formacie, ma na celu zapełnienie luki pomiędzy tradycyjnym jedzeniem pakowanym, które trzeba przygotować w domu, a daniami z lokali gastronomicznych, będących kosztownym sposobem na codzienne żywienie.

Convenience w naszym wydaniu to nie są kanapki czy hot dogi. Podejmujemy się ambitnej próby stworzenia oferty wysokiej jakości dań gotowych, zarówno gorących, jak i do wypieku w domu, które mają szansę wejść do codziennego menu naszych konsumentów. Inicjatywa Ogniem i Pieprzem po fazie testów będzie jednym z narzędzi oddanych w ręce franczyzobiorców, zwiększającym unikalność Delikatesów Centrum.

Michał Groniewski, odpowiedzialny za rozwój konceptu sklepu

Poza rozszerzoną ofertą produktów świeżych, Delikatesy Centrum w formacie ReFresh charakteryzują się także innymi rozwiązaniami pilotażowymi, m.in. wydzieleniem strefy chłodzonej dedykowanej na grill czy zmodyfikowaniem strefy kasowej, zarówno z perspektywy doświadczenia konsumenta (w tym elementów wizualizacji wewnętrznej), jak również procesów w sklepie.


Fot. mat. prasowe

Reklama