Grupa AmRest, multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie, pokazał wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku. Okazał się one rekordowy.
Rekordowy początek roku dla AmRest
AmRest, w którego portfolio znajdują się takie marki franczyzowe jak Pizza Hut, Starbucks, KFC oraz Burger King, osiągnął w pierwszym kwartale roku najwyższe w historii skonsolidowane przychody za ten okres czasu. Dzięki ponad 33% wzrostowi wyniosły one rekordowe 507 mln euro.
Względem przedpandemicznego, 2019 roku odnotowano wzrost przychodów o 14%. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach wyniósł 127,8%.
W tym czasie EBITDA Grupy wyniosła 75.3 mln euro. Oznacza to wzrost o ponad 50% względem analogicznego okresu 2021 roku. Zwiększenie sprzedaży wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych oraz działaniami na rzecz efektywności, wypracowało marżę EBITDA za kwartał na poziomie 14,9%
Pandemia odchodzi w zapomnienie?
Pozytywne wyniki, zwłaszcza w kanale dine-in (sprzedaż na miejscu), są silnie skorelowane z łagodzeniem ograniczeń pandemicznych w większości krajów (z wyjątkiem Chin), w których Grupa prowadzi działalność. Kanał ten odpowiadał za 37% sprzedaży w tym okresie w porównaniu do 15% w analogicznym okresie 2021 roku, wykazując przyspieszenie w ciągu kwartału.
Wzrost cen
Pod koniec kwartału rosyjska inwazja na Ukrainę wpłynęła na działalność biznesową, przyspieszając dynamikę cen oraz ceny towarów, zwiększając tym samym i tak już wysoką presję inflacyjną oraz wyzwania w zakresie łańcucha dostaw. AmRest uważnie monitoruje rozwój sytuacji w regionie oraz wspiera i promuje inicjatywy humanitarne.
Fot. mat. własne redakcji