Czołowy polski producent chałwy i sezamków Unitop podsumował właśnie mijający kwartał br. Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły Spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży.
Sprzedaż chałwy w pierwszyk kwartale roku wrosła o 35%, zaś sezamków o 10%. Jak informuje spółka, sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO. Firma już zapowiada kolejne projekty z sieciami handlowymi, które wejdą na półki w połowie tego roku.
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży
To już kolejny kwartał, który Unitop kończy ze znaczącym wzrostem sprzedaży. Strategia Unitop opiera się na nowościach produktowych i "odczarowaniu zapomnianych kategorii" poprzez działania marketingowe. Jak komentuje Piotr Nowotny, dyrektor sprzedaży Unitop, przynosi ona efekty.
Firma jest w trakcie wielu nowych projektów z sieciami handlowymi, które wejdą na półki już w połowie roku. Cały czas zyskuje także nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych. Piotr Nowotny prognozuje, że kolejny kwartał przyniesie jeszcze większe wzrosty sprzedaży.
Przy okazji publikacji wyników Spółka podkreśla, że najważniejsza pozostaje jakość. Do produkcji sezamków wybiera m.in. ziarno afrykańskie znane ze słodkiego smaku i jakości, a dodatkowo jest ono prażone przed produkcją przekąski. To z kolei korzystnie wpływa na smak i daje pożądany złocisty kolor, a praktyka ta nie jest regułą wśród producentów. Wielkość ziarenek dla produkcji sezamków jest również istotna. Dlatego wybierane są tylko te większe i pełniejsze, a to sprawia, że sezamki są wyjątkowo chrupkie.
Fot. mat. prasowe