Unitop kończy kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i apetytem na więcej

Unitop kończy kwartał z&nbspdwucyfrowym wzrostem sprzedaży i&nbspapetytem na więcej

Czołowy polski producent chałwy i sezamków Unitop podsumował właśnie mijający kwartał br. Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły Spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży.

Sprzedaż chałwy w pierwszyk kwartale roku wrosła o 35%, zaś sezamków o 10%. Jak informuje spółka, sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO. Firma już zapowiada kolejne projekty z sieciami handlowymi, które wejdą na półki w połowie tego roku.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży

To już kolejny kwartał, który Unitop kończy ze znaczącym wzrostem sprzedaży. Strategia Unitop opiera się na nowościach produktowych i "odczarowaniu zapomnianych kategorii" poprzez działania marketingowe. Jak komentuje Piotr Nowotny, dyrektor sprzedaży Unitop, przynosi ona efekty. 

Firma jest w trakcie wielu nowych projektów z sieciami handlowymi, które wejdą na półki już w połowie roku. Cały czas zyskuje także nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych. Piotr Nowotny prognozuje, że kolejny kwartał przyniesie jeszcze większe wzrosty sprzedaży.

Wprowadziliśmy sporo nowych smaków i w chałwie i w sezamkach w zeszłym roku, które bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się torciki chałwowe i oferta bez dodatku cukrów w chałwie i sezamkach. Obserwujemy spore zaangażowanie konsumenckie związane z naszymi markami i działaniami w social media, bardzo dobrze rozwija się kanał e-commerce.

Piotr Nowotny, dyrektor sprzedaży Unitop

Przy okazji publikacji wyników Spółka podkreśla, że najważniejsza pozostaje jakość. Do produkcji sezamków wybiera m.in. ziarno afrykańskie znane ze słodkiego smaku i jakości, a dodatkowo jest ono prażone przed produkcją przekąski. To z kolei korzystnie wpływa na smak i daje pożądany złocisty kolor, a praktyka ta nie jest regułą wśród producentów. Wielkość ziarenek dla produkcji sezamków jest również istotna. Dlatego wybierane są tylko te większe i pełniejsze, a to sprawia, że sezamki są wyjątkowo chrupkie.


Fot. mat. prasowe

Reklama