Trend zdrowego żywienia od wielu lat przybiera na sile. Przełomowym etapem w rozwoju kategorii produktów funkcjonalnych okazała się być pandemia. Wzmożona dbałość o zdrowie i strach przed zachorowaniem sprawiły, że wyroby wzmacniające odporność i mające pozytywny wpływ na organizm zancząco zyskały na znaczeniu.
Jeszcze trend czy już stały nawyk?
Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods zauważa, że silny rozwój trendu na zdrowe odżywianie sprawił, iż produkty funkcjonalne z kategorii rozwijającej się ewoluowały w pozycje obowiązkowe w koszyku zakupowym. Wsparcie odporności i witalności stało się jednym z priorytetów.
Jak zaznacza ekspert, pandemia i wszelkie wynikające z niej zależności, bardzo mocno wpłynęły na ten trend. Oczywiście w pozytywny sposób. Zainteresowanie kategorią przełożyło się też na sprzedaż.
Etykieta w centrum uwagi
Od 2020 roku znacznie wzrosło znaczenie składu produktu. Stąd też konsument zaczął zwracać szczególną uwagę na etykiety żywności. Co więcej, zaczął świadomie wybierać produkty analizując właśnie ich skład.
Przedstawiciel firmy Purella podkreśla, że dostępne w ich portfolio produkty z założenia zawsze miały wspierać organizm. Nie tylko pozytywnie oddziałują na odporność czy dostarczają witaminy i minerały. Stąd też cały asortyment idealnie wręcz wpisał się w narastający z każdym miesiącem pandemii trend.
Nie dziwi zatem ogromne zainteresowanie sieci, które bardzo mocno postawiły na rozbudowę „zdrowego” asortymentu w sklepach. Obecnie trudno wyobrazić sobie placówkę handlową bez półki z żywnością funkcjonalną. A zaledwie dwa lata temu nie było to tak oczywiste.
Działania Purelli
Purella to producent, który całym swoim asortymentem reprezentuje segment zdrowej żywności. Stąd też firma wyraźnie odczuła zmiany rynkowe. Przedsiębiorstwo składa się w tym momencie z dwóch obszarów: Purella Superfood i żywność Funkcjonalna zdrowa, a druga BeRaw – produkty impulsowe. Artur Gajewski zaznacza, że marka Purella Superfood stanowi obecnie ponad 60% sprzedaży i poziom ten utrzymuje się po zwiększeniu w czasie pandemii.
W strategii firmy zaplanowanych jest też wiele działań zmierzających do rozwoju przedsiębiorstwa i oferty. W portfolio pojawią się też nowe kategorie.
Mimo prężnego rozwoju firmy – trzon przedsiębiorstwa w dalszym ciągu skupiać się będzie na superfoods i żywności funkcjonalnej. Kategorie te w dalszym ciągu będą motorem napędowym całego asortymentu.
Oprócz polskiego rynku Purella intensywnie pracuje nad rozwojem sprzedaży za granicą. Najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzone są z partnerami z Wielkiej Brytanii, Niemiec i USA. Jak zdradza producent – zamierza on oferować produkty zarówno jako towary brandowane jak i marki własne.