Żywność funkcjonalna w Polsce – jak pandemia wzmocniła trend

Żywność funkcjonalna w&nbspPolsce – jak pandemia wzmocniła trend

Trend zdrowego żywienia od wielu lat przybiera na sile. Przełomowym etapem w rozwoju kategorii produktów funkcjonalnych okazała się być pandemia. Wzmożona dbałość o zdrowie i strach przed zachorowaniem sprawiły, że wyroby wzmacniające odporność i mające pozytywny wpływ na organizm zancząco zyskały na znaczeniu.

Jeszcze trend czy już stały nawyk?

Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods zauważa, że silny rozwój trendu na zdrowe odżywianie sprawił, iż produkty funkcjonalne z kategorii rozwijającej się ewoluowały w pozycje obowiązkowe w koszyku zakupowym. Wsparcie odporności i witalności stało się jednym z priorytetów.

Rzeczywiście trend zdrowej żywności bardzo się rozwija. Wchodzi do głównego nurtu, więc tak naprawdę trendem już nie powinniśmy go nazywać. To must have żywności.

Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods

Jak zaznacza ekspert, pandemia i wszelkie wynikające z niej zależności, bardzo mocno wpłynęły na ten trend. Oczywiście w pozytywny sposób. Zainteresowanie kategorią przełożyło się też na sprzedaż. 

Etykieta w centrum uwagi

Od 2020 roku znacznie wzrosło znaczenie składu produktu. Stąd też konsument zaczął zwracać szczególną uwagę na etykiety żywności. Co więcej, zaczął świadomie wybierać produkty analizując właśnie ich skład. 

Do tej pory świadomość czytania etykiet – składu produktu i wartości odżywczych – nie była aż tak bardzo wysoka. W pandemii, kiedy wśród konsumentów pojawił się strach przed zewnętrznymi zagrożeniami, przed chorobą, która mogła mieć bardzo poważne konsekwencje dla naszego zdrowia, a nawet życia – klient zaczął mocno przyglądać się temu co je i jakie produkty kupuje.

Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods

Przedstawiciel firmy Purella podkreśla, że dostępne w ich portfolio produkty z założenia zawsze miały wspierać organizm. Nie tylko pozytywnie oddziałują na odporność czy dostarczają witaminy i minerały. Stąd też cały asortyment idealnie wręcz wpisał się w narastający z każdym miesiącem pandemii trend.

Nie dziwi zatem ogromne zainteresowanie sieci, które bardzo mocno postawiły na rozbudowę „zdrowego” asortymentu w sklepach. Obecnie trudno wyobrazić sobie placówkę handlową bez półki z żywnością funkcjonalną. A zaledwie dwa lata temu nie było to tak oczywiste.

Działania Purelli

Purella to producent, który całym swoim asortymentem reprezentuje segment zdrowej żywności.  Stąd też firma wyraźnie odczuła zmiany rynkowe. Przedsiębiorstwo składa się w tym momencie z dwóch obszarów: Purella Superfood i żywność Funkcjonalna zdrowa, a druga BeRaw – produkty impulsowe. Artur Gajewski zaznacza, że marka Purella Superfood stanowi obecnie ponad 60% sprzedaży i poziom ten utrzymuje się po zwiększeniu w czasie pandemii.

W strategii firmy zaplanowanych jest też wiele działań zmierzających do rozwoju przedsiębiorstwa i oferty. W portfolio pojawią się też nowe kategorie.

W najbliższym czasie można spodziewać się bardzo dużo w kontekście Purella. Obecnie jesteśmy w bardzo interesującym projekcie inwestycyjnym o którym będzie mowa już niedługo. Purella będzie rosnąć i rozwijać się w wielu rożnych kategoriach, w tym w zamiennikach mięsa czy nabiału.

Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods

Mimo prężnego rozwoju firmy – trzon przedsiębiorstwa w dalszym ciągu skupiać się będzie na superfoods i żywności funkcjonalnej. Kategorie te w dalszym ciągu będą motorem napędowym całego asortymentu.

Oprócz polskiego rynku Purella intensywnie pracuje nad rozwojem sprzedaży za granicą. Najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzone są z partnerami z Wielkiej Brytanii, Niemiec i USA. Jak zdradza producent – zamierza on oferować produkty zarówno jako towary brandowane jak i marki własne.

Jedną z ważniejszych kategorii jest dla nas superfoods i żywność funkcjonalna, którą budujemy wieloma produktami. To będziemy wzmacniać i komunikować, budować skalę biznesu zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych, ponieważ widzimy zainteresowanie produktami u naszych sąsiadów. Obecnie bardzo intensywnie rozmawiamy z Wielką Brytanią i siecią Holland & Barrett o tym, żeby wprowadzić asortyment zarówno pod brandem jak i markami własnymi. Jest to kraj, gdzie zainteresowanie produktami zdrowymi i funkcjonalnymi jest bardzo wysokie. Kolejnym krajem będą Niemcy. W planach mamy też spotkanie ze Stanami Zjednoczonymi. Już w najbliższym czasie mamy spotkanie z Walmartem, podczas którego będziemy rozmawiać o strategicznej współpracy w kategorii.

Artur Gajewski, dyrektor marketingu, Purella Superfoods

 

Reklama