Dino otworzyło w I kwartale 2022 roku kolejne 66 marketów, co przełożyło się na liczbę 1880 sklepów sieci w kraju. W tym czasie, przy wzroście sprzedaży like-for-like na poziomie ponad 20%, obroty Dino urosły o 39,6%, do poziomu około 3,854 mld.
Dino kontynuuje ekspansję w kraju
Dino Polska koncentruje się na dalszej dynamicznej ekspansji, z uwzględnieniem wszystkich rejonów Polski. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na ten cel w I kwartale br. wyniosły 336 mln zł. I przełożyły się na 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży w ujęciu rocznym. Na przestrzeni 12 miesięcy liczba pracowników Dino wzrosła o 6,5 tys. osób do 33,4 tys.
W I kwartale tego roku wynik EBITDA sieci wyniósł blisko 333 mln zł i był o 37,1% wyższy niż w I kw. 2021 r. Zysk netto Grupy wyniósł 191,4 mln zł. W tym czasie liczba klientów w sklepach Dino wzrosła o 32% względem analogicznego czasu rok wcześniej.
Kolejne panele fotowoltaiczne w sklepach sieci
Dino przy okazji mocnej ekspansji w kraju, stawia także na inwestycje ekologiczne. W I kw. 2022 r. kolejne 82 markety zostały wyposażone w panele fotowoltaiczne.
W ciągu minionych 12 miesięcy liczba takich obiektów zwiększyła się o blisko 400 (czyli 80%), do 884. W efekcie ilość energii elektrycznej wytworzonej przez Dino ze słońca wzrosła w ciągu roku blisko 6-krotnie, do 23,5 GWh w I kw. 2022 r.
Fot. Sklep Dino (mat. prasowe)