Grycan z każdym rokiem umacnia swoją pozycję w kategorii lodów familijnych. Marka, która opiera swoją produkcję na tradycyjnych metodach, przygląda się nowym trendom i odpowiada na potrzeby konsumentów. A te w ostatnim czasie zmierzają w kierunku jakości, a także wariantów roślinnych. Więcej na ten temat opowiedział nam Wojciech Kwestorowski, dyrektor handlowy Grycan – Lody od pokoleń.
Czym wyróżniają się lody z Państwa oferty?
Lody Grycan to przede wszystkim najwyższa jakość i doskonały smak. Uzyskujemy je dzięki zastosowaniu tradycyjnych metod produkcji, rodzinnych receptur i najlepszych, naturalnych składników: śmietanki kremówki, żółtek jaj i dodatków, takich jak siekana czekolada czy ręcznie selekcjonowane bakalie i owoce.
W fabryce w Majdanie najnowocześniejsze technologie łączą się z tradycyjnymi metodami wytwarzania lodów – codziennie w zakładzie produkcyjnym pracownicy obierają i kroją truskawki, jabłka, pomarańcze, ananasy oraz sortują i mieszają bakalie.
Które ze wspomnianych czynników mają największe znaczenie dla konsumentów? Jakich lodów poszukują Polacy?
Z roku na rok konsumenci są coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie – także bardziej wymagający. Poszukują lodów wysokiej jakości, produkowanych w tradycyjny sposób z naturalnych składników. Chętnie sięgają po produkty marek, które znają od lat i do których mają zaufanie. Potwierdzają to doskonałe wyniki sprzedaży lodów familijnych marki Grycan, która w minionym roku kolejny raz umocniła swoją pozycję lidera rynku w tej kategorii.
Grycan opiera swoją ofertę na tzw. Bestsellerach. Proszę o nich opowiedzieć. Czy za hitami sprzedaży stoją wyłącznie klasyczne smaki lodów?
Eksperci marki Grycan przygotowują dla detalistów listę Bestsellerów, czyli tych produktów, które najlepiej rotowały w minionym roku, i które są wskazówką – na jaki asortyment warto postawić w danym sezonie.
Wśród 10 hitów sprzedażowych znajdują się zarówno tradycyjne lody na bazie śmietanki kremówki, jak i sorbety z owoców. W opakowaniach 500 ml są to lody waniliowe, czekoladowe, truskawkowe i bakaliowe oraz sorbet z mango i sorbet z truskawek, natomiast w pudełkach 1100 ml – lody waniliowe, śmietankowe, czekoladowe i bakaliowe. Bestsellery to baza, którą warto uzupełnić i urozmaicić o inne smaki z tych kategorii, a także o produkty z linii Dla Koneserów oraz Grycan Vegan.
Jakie korzyści czerpią detaliści z oferowania konsumentom Bestsellerów Grycan?
Bestsellery zapewniają rotację i sprzedaż na wysokim poziomie. Korzystając z naszej podpowiedzi, detaliści mogą stworzyć ofertę, która będzie cieszyła się zainteresowaniem konsumentów i przyniesie konkretny zysk.
Jakie są obecnie trendy na rynku lodów? Jak na nie odpowiada oferta Grycan?
Stale rośnie zainteresowanie produktami wysokiej jakości, wytwarzanymi z naturalnych składników często z wykorzystaniem rzemieślniczych metod produkcji, ale z roku na rok obserwujemy także coraz większe zainteresowanie produktami spożywczymi bez glutenu czy bez laktozy, a także wegańskimi.
Zwiększająca się popularność wariantów roślinnych – których poszukują nie tylko weganie, ale również osoby z alergiami pokarmowymi czy nietolerancjami oraz takie, które lubią próbować nowości – jest obecnie bardzo silnym trendem. Marka Grycan odpowiada na te potrzeby. Wszystkie lody Grycan są w pełni bezglutenowe, sorbety z owoców otrzymały certyfikat Vegan, a nasza linia lodów wegańskich Grycan Vegan spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem konsumentów.
Fot. Wojciech Kwestorowski, dyrektor handlowy Grycan – Lody od pokoleń (mat. redakcji)