Instagram wprowadza nową funkcję. Na zmianie mogą mocno zyskać marki

Instagram wprowadza nową funkcję. Na&nbspzmianie mogą mocno zyskać marki

Instagram wprowadza zupełnie nową funkcję. Wszyscy użytkownicy platformy będą mogli oznaczać produkty w swoich postach. Dotychczas możliwość ta przysługiwała jedynie kontom firmowym. Jak nowa funkcjonalność Instagrama wpłynie na marki?

Social commerce coraz mocniej nabiera na znaczeniu. Według globalnych badań Bazaarvoice, media społecznościowe wpływają już na decyzje zakupowe 76% internautów. Z kolei 60% deklaruje, że kupuje rzeczy na podstawie rekomendacji influencerów. W tym obszarze potencjał dla marek jest olbrzymi. Tym bardziej, że social commerce nabierze jeszcze bardziej na znaczeniu po wprowadzeniu najnowszej aktualizacji na Instagramie.

Nowa funkcja na Instagramie

Instagram umożliwi teraz wszystkim użytkownikom – nawet profilom prywatnym – oznaczanie produktów w swoich postach. Początkowo nowa funkcjonalność będzie dostępna tylko w USA. Karolina Sobieszek, Senior Content & Data Manager w Clue PRe zaznacza, że to funkcjonalność, która do tej pory była dostępna tylko dla profili oznaczonych jako profesjonalne i powiązanych z kontem firmowym na Facebooku.

Teraz każdy użytkownik platformy będzie mógł bezpośrednio oznaczyć konkretne produkty w swoich wpisach. To z jednej strony możliwość podzielenia się z innymi miłością do danej marki, a z drugiej – naturalny potencjał do rozwoju marketingu afiliacyjnego na Instagramie.

Rozszerzenie możliwości oznaczania produktów poprzez udostępnienie funkcjonalności osobom prywatnym, w tym influencerom, może znacząco wpłynąć na obroty marek – również tych oferujących usługi biznesowe. Przewiduje się, że marketing influencerski w sektorze B2B może wygenerować 11,7 miliarda dolarów przychodu do końca 2022 roku. Choć już teraz 38% firm świadczących usługi biznesowe analizuje obecnie influencer marketing jako nowy sposób na generowanie leadów.


Fot.: pixabay

Reklama