Maj zbliża się wielkimi krokami, a co za tym idzie – także wyczekiwany sezon grillowy i poprzedzające go obowiązkowe zakupy. O tym, jak zachowują się klienci przed majówką rozmawiamy z Dorotą Sobieraj z ASM Sales Force Agency.
Grill, brykiet, podpałka, naczynia jednorazowe, przyprawy, napoje. To tylko część produktów, którymi już teraz i w ciągu kilku najbliższych dni będzie interesować się wielu Polaków. Co na to sieci handlowe?
Sklepy gotowe na sezon grillowy
Oficjalny sezon grillowy rozpoczyna się już zaraz. A wielu Polaków planuje rozpocząć go z przytupem. Według Doroty Sobieraj z ASM Sales Force Agency, najlepiej wiedzą o tym sieci handlowe, które przygotowania pod tym kątem zaczęły wiele tygodni temu.
W sklepach powstały specjalne strefy, w których amatorzy grillowania znajdą wszystko co niezbędne. "Artykuły takie jak przenośne grille, węgle czy podpałki uzupełniają wszelkiego rodzaju przyprawy, naczynia jednorazowe, patyczki do szaszłyków i wiele, wiele innych" – przyznaje Dorota Sobieraj.
W sezonowych ofertach ważna jest także ekspozycja, o którą, jak mówi ekspertka z ASM Sales Force Agency, zadbali już handlowcy. Mowa szczególnie o żywności, zaczynając od mięs, kiełbas, przez warzywa, aż po wszelkiego rodzaju sosy (ketchupy, musztardy, majonezy).
Co kupują Polacy?
Eksperci ASM Sales Force Agency, którzy jak co roku wspierają największe w Polsce sieci handlowe, zwracają uwagę, że przed majówką wielką popularnością wśród klientów cieszą się wszelkiego rodzaju napoje. Dorota Sobieraj zauważa, że poza tradycyjnym piwem, wśród nich znajdują się także cydry, soft drinki oraz owocowe napoje gazowane.
A początek maja i wyczekiwana przez Polaków majówka to czas, w którym rozpoczyna się oficjalnie sezon na działkach i w ogródkach. "Wiosennym porządkom także towarzyszą liczne zakupy" – przyznaje ekspertka.
Choć pogoda podczas tradycyjnej polskiej majówki bywa kapryśna, dla wielu Polaków nie ma to większego znaczenia. "Perspektywa kilku dni wolnych zachęca do aktywności, która z odpowiednim wyprzedzeniem, zaczyna się przy sklepowych półkach" – zaznacza Dorota Sobieraj.
Fot.: stock.adobe.com/dusanpetkovic1