Brytyjski Lidl zwrócił się do ludzi o pomoc w znalezieniu odpowiednich lokalizacji na nowe sklepy sieci. Dyskont zapłaci każdemu, kto zidentyfikuje odpowiednią witrynę dla nowego sklepu. To element planu sieci, która do 2025 roku chce osiągnąć liczbę 1100 sklepów w Wielkiej Brytanii.
Brytyjska sieć jest gotowa zapłacić 1,5% całkowitej ceny zakupu własności lub 10% czynszu za pierwszy rok dzierżawy tylko za znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla nowego sklepu Lidl. Oznacza to, że za ukończony zakup działki o wartości 1,5 mln funtów (GBT), można zarobić ponad 22 tys. funtów.
Lidl ujawnił listę pożądanych lokalizacji i wymagania
Dyskonter opublikował także najnowszą listę pożądanych lokalizacji w całym kraju. To ważna informacja dla osób, które planują zarobić na szukaniu odpowiedniego miejsca pod nowe sklepu. Wśród preferowanych przez dyskont lokalizacji znajdują się m.in. miejscowości: Bristol, Liverpool, Londyn, Mancester, Southampton czy Oksford.
Sieć stawia także konkretne wymagania dotyczące lokalizacji nowych sklepów. Znajdują się wśród nich m.in. te dotyczące natężenia ruchu czy też wielkości terenu i liczby miejsc parkingowych. Z kolei w przypadku lokalizacji w stolicy Wielkiej Brytanii, czyli w Londynie, dyskonter poza wolnostojącymi placówkami, szuka także możliwości m.in. w centrach czy parkach handlowych.
Szczegółowe wymagania Lidla UK względem lokalizacji pod nowe sklepy wyglądają następująco:
- Wyróżniające się lokalizacje z łatwym dostępem i silnym przepływem pieszych lub ruchu.
- Możliwość posiadania własności, dzierżawy lub długiej dzierżawy.
- Jednostki o wielkości od 18 000 do 26 500 stóp kwadratowych i ponad 100 dedykowanych miejsc parkingowych.
- Ponad 1,5 akrów dla sklepów wolnostojących lub do 4 akrów dla systemów mieszanych.
- Centrum miasta lub obrzeża centrum i parki handlowe.
Wymagania dotyczące lokalizacji w Londynie:
- Około. 0,8+ akrów dla sklepów wolnostojących lub do 4 akrów dla systemów mieszanych.
- Z parkingiem lub bez oraz blisko kluczowych połączeń komunikacji miejskiej.
- Oprócz sklepów wolnostojących szukamy możliwości w centrach handlowych, ulicach handlowych, zastosowaniach mieszanych, parkach handlowych.
Fot.: mat. prasowe (Lidl UK)