Jak zaprojektować strefę sprzedaży?

Kreatywna i niestandardowa ekspozycja to sprawdzone rozwiązanie na zainteresowanie potencjalnych klientów.

Co to jest strefa sprzedaży?

To specjalnie wytyczona strefa służąca zwróceniu uwagi potencjalnego odbiorcy na produkt w innej przestrzeni niż półka. Taką strefę budujemy w oparciu o dobre skojarzenia z produktem, by jawił nam się z czymś miłym, przyjemnym lub potrzebnym, bądź ułatwiającym życie. W realizacji ważne są detale, szczegóły i dopasowanie do produktu, ponieważ z pomocą strefy przenosimy odbiorcę w świat produktu, pokazujemy ideę i wartości, które stoją za marką.

Przykłady takich stref:

Jak przygotować?

To, co nas ogranicza w kreacji, to przestrzeń, na jaką wyrazi zgodę sklep i elementy, których możemy użyć, aby były trwałe i odporne na czynniki zewnętrzne (np. uderzenie wózkiem) oraz zgodne z przepisami BHP. Dobór materiałów zależy też od charakteru strefy. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie nowoczesnymi akcesoriami np. ekrany Led z wyświetlaną animacją, efekty dźwiękowe, świetlne, a także zapachowe.

Pojawiają się również specjalne hologramy 3D z dopasowaną animacją, które wykorzystują przestrzeń powietrza. Ta wciąż rozwijająca się technologia daje ogromne możliwości wyróżnienia się marki na tle konkurencji. Hologram już z daleka przyciąga uwagę potencjalnego klienta, który z pewnością zatrzyma się przy nim, by przyjrzeć się bliżej.

Sezonowość stref sprzedaży

Strefy są tworzone pod konkretny sezon i są dopasowane do określonej specyfiki. W okresie świątecznym dominują ekspozycje słodyczy, zabawek i alkoholi. Wiosna i lato to najlepszy czas na wyeksponowanie kwiatów oraz produktów, mebli do ogrodu i na taras. A mistrzostwa w piłce nożnej, to idealny moment na wyeksponowanie słonych przekąsek i napojów.

Przyciągająca wzrok, oryginalna strefa jest świetnym, niekonwencjonalnym sposobem na wsparcie sprzedaży. To przynęta sprawiająca, że przechodnie będą mimowolnie zatrzymywać na niej wzrok i z zaciekawieniem przystawać, jednocześnie decydując się na zakup niestandardowo wyeksponowanego produktu.

Jak zacząć?

Jeśli zastanawiasz się nad rozwiązaniami, które zwiększą widoczność Twojego brandu, usługi i jednocześnie zwiększą sprzedaż, to zapraszamy do kontaktu z agencją 4mat.

Reklama