BNP Paribas: Rośnie konsumpcja i produkcja wina w Polsce [DANE]

BNP Paribas: Rośnie konsumpcja i&nbspprodukcja wina w Polsce [DANE]

W Polsce wzrasta zarówno wartość, jak i ilość sprzedawanego wina. Polacy coraz chętniej sięgają też po trunki z wyższej półki cenowej. Jak podkreślają eksperci Banku BNP Paribas, rozwojowi winiarstwa w naszym kraju służy nie tylko ewolucja naszych gustów, ale również zmiany klimatu.

Według danych NielsenIQ w sezonie 2020/2021 (lipiec-czerwiec) wartość sprzedaży detalicznej wina w Polsce wyniosła 3,83 mld zł i była o 12% większa niż w poprzednim sezonie i o aż połowę wyższa niż cztery sezony wcześniej. Coraz częściej wybieramy też wina z wyższej półki cenowej. Udział win premium i top premium w wartości rynku detalicznego zwiększył się z 17% w sezonie 2017/18 do 24% w sezonie 2020/21.

Paradoksalnie, restrykcje związane z pandemią COVID-19 miały pozytywny wpływ na sprzedaż wina. Z uwagi na brak możliwości picia win w restauracjach, więcej trunku kupowano do konsumpcji w domach.

Paweł Wyrzykowski, Starszy Analityk Sektora Food&Agri w Banku BNP Paribas

Rośnie nie tylko wartość ale też ilość

Według danych PARP w 2020 r. spożycie wina i miodów pitnych w Polsce w przeliczeniu na 1 mieszkańca wyniosło 6,4 l i było o 3% większe niż w 2019 r. W porównaniu z 2016 r. zwiększyło się o 10%.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama