Struktura kategorii herbaty w Polsce. Który wariant wybierają Polacy?

Struktura kategorii herbaty w Polsce. Który wariant wybierają Polacy?

Herbata jest dostępna w większości sklepów spożywczych, a sprzedaż wzrasta jesienią i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do końca wiosny. Początek pandemii w 2020 roku przyniósł wzrost cen w segmencie. Jak wygląda rynek herbaty obecnie?

Mimo iż można ją spożywać zarówno na zimno jak i na gorąco – zdecydowanie kojarzy się z jej rozgrzewającymi właściwościami. Dlatego też sprzedaż kategorii rośnie już na początku września i utrzymuje się do maja. Później zainteresowanie konsumentów przechyla się w stronę innych napojów.

W miesiącach zimnych zdecydowanie częściej spożywamy napoje gorące. Należy do nich herbata, która częściej kupowana jest w miesiącach chłodniejszych – od września do maja. Na okres wakacji sprzedaż herbaty spada, a rośnie sprzedaż napojów. W marcu 2020 r., na początku pandemii odnotowaliśmy duże wzrosty sprzedaży herbaty, ponieważ wówczas zaopatrywaliśmy się na zapas.

dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager, CMR

Ceny w dół? Nie wszędzie

Marzec 2020 roku był wyjątkowy dla sprzedaży produktów z długim terminem ważności. Niepewność co do kierunku rozwoju pandemii, a także obawa przed brakami w sklepach spowodowała masowe wykupowanie wspomnianych towarów. Za tym też poszły wyższe ceny.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama