Lidl Polska włącza się w edukację ekologiczną najmłodszych – sieć została partnerem projektu EkoEksperymentarium.pl. To darmowa gra, w której dzieci znajdą praktyczne porady wspierające zrównoważoną konsumpcję.
EkoEksperymentarium.pl jest darmową gra online, która została stworzona dla dzieci w wieku od 5 do 11 lat, a także ich rodziców i nauczycieli. W pokojach pełnych zagadek gracze znajdą porady wspierające zrównoważoną konsumpcję. Projekt został opracowany zgodnie z podstawą programową edukacji przyrodniczej i jest dostępny dla każdego.
EkoEksperymentarium.pl – na czym to polega?
Zasady gry w EkoEksperymentarium.pl są bardzo proste. Scenę tworzą różne pokoje, będące pomieszczeniami domowymi, sklepem czy też obszarem lasu. Rodzina Łaskotków, poprzez różnego rodzaju zagadki logiczne rozwiązywane przez dziecko, tłumaczy, w jaki sposób można bez trudu działać na rzecz środowiska.
Nauka dobrych nawyków obejmuje między innymi oszczędzanie wody i prądu czy ponowne wykorzystywanie opakowań. Od niedawna,w grze można również zrobić zakupy w sklepie Lidl Polska, ucząc się jednocześnie niemarnowania żywności, rozróżniania produktów przyjaznych środowisku, czy też znaczenia certyfikatów.
Gra dostępna jest za darmo, a opiekę merytoryczną i patronat nad projektem sprawuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Stworzona głównie dla dzieci w wieku od 5 do 11 lat w przyjazny sposób przekazuje elementy dbania o środowisko, poprzez zachęcanie do przenoszenia wiedzy i doświadczeń zdobytych w świecie online do realnego życia. Rodzice oraz nauczyciele mogą również czerpać z jej zasobów, wspierając dzieci w edukacji ekologicznej.
Nagrodą w grze jest przede wszystkim świadomość wprowadzania drobnych zmian, które zmieniają świat na lepszy. Można w nią grać samodzielnie, całą rodziną lub w czasie lekcji, zarówno w klasie, jak i zdalnie.
Link do gry: www.ekoeksperymentarium.pl/zakupy
Konkurs EkoEksperymentarium
To nie wszystko! Oprócz udziału w grze, szkoły i przedszkola będą mogły uczestniczyć w wyzwaniu konkursowym polegającym na wypracowywaniu przez grupy rozwiązań dotyczących poprawnej segregacji odpadów. Aby wziąć w nim udział, wystarczy pobrać ze strony internetowej materiały do konkursu, gdzie każdorazowo sama gra stanowi wsparcie merytoryczne. Z materiałów mogą skorzystać także nauczyciele bezpośrednio do zajęć z dziećmi. Na zwycięskie zespoły czekają atrakcyjne nagrody.
Lidl Polska od lat przeciwdziała marnowaniu żywności
Przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności to dla sieci Lidl Polska jeden z najistotnieszych obszarów działania w zakresie CSR. W ramach całego łańcucha dostaw sieć optymalizuje zamówienia produktów w taki sposób, aby ograniczyć marnowanie żywności niemal do zera.
Od początku działalności sieć współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, z którymi realizuje zbiórki żywności dla osób potrzebujących oraz liczne działania edukacyjne.
Firma prowadzi również swój autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego w niższej cenie oferuje produkty o krótkim terminie przydatności, jednak w pełni wartościowe. Przecena tych artykułów sięga nawet -70%. W obniżonych cenach Lidl oferuje także „nieperfekcyjne” warzywa i owoce. Warto także podkreślić, że owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz.
Fot.: mat. prasowe (Lidl Polska)