Media społecznościowe są dla producentów ważnym kanałem komunikacji z konsumentami. Jak w okresie 18 lutego do 24 marca 2022 r. radziły sobie na Facebooku firmy produkujące słodycze? Sprawdził to Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Co pokazały wyniki badania?
W okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r., czyli czasie bezpośrednio poprzedzającym atak Rosji na Ukrainę, wśród producentów słodyczy, na Facebooku wyróżniły się trzy firmy. Jak informuje Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), rankind pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała – Fabryka Cukiernicza Kopernik. Tuż za firmą z Torunia, z niwiele mniejszą liczbą reakcji usytował się Colian. Podium zamknął z kolei Wawel.
- To też może Cię zainteresować: Polscy producenci atakowani przez prorosyjską dezinformację [RAPORT IBIMS]
Kopernik, Colian i Wawel liderami popularności na Facebooku
W czołówce rankingu popularności producentów słodyczy na Facebooku znalazły się profile Fabryki Cukierniczej Kopernik, Colian i firmy Wawel.
W analizowanym przez analityków IBIMS okresie, Fabryka Cukiernicza Kopernik uzyskała w sumie 2,1 tys. interakcji, czyli około 500 więcej od firmy na drugim miejscu zestawienia, czyli grupy Colian. Podium zamknęła firma Wawel z 1,6 tys. reakcji (nieco mniej niż Colian i odrobinę więcej niż dr Gerard).
Najbardziej aktywnymi firmami w analizowanym okresie na Facebooku były Kopernik oraz Bałtyk. Obie spółki zamieściły po 13 komunikatów. Najczęściej udostępnianymi przez internautów treściami producentów słodyczy były posty Grupy Colian.
Który wpis był najpopularniejszy na Facebooku?
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Wawel. Dotyczył on produktu, jakim jest baton Danusia. Użytkownicy Facebooka mogli się z niego dowiedzieć o ciekawej historii powstania tego smakołyku. Wpis ten wygenerował około tysiąca interakcji. Pozostałe najpopularniejsze posty należały głównie do E.Wedel i Colian. Na 13 najpopularniejszych wpisów, 3 stworzył dr Gerard.
Toruński producent pierników poinformował internautów o nagrodzie KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI, przyznanej marce i jej produktom. Ponadto firma okazała wsparcie Ukrainie włączając się w inicjatywy organizowane przez władze Torunia. Również Colian pomaga Ukrainie poprzez dystrybucję produktów (ponad 20 tys. sztuk słodyczy) wśród uchodźców na terenie Łodzi i Przemyśla. Z kolei E. Wedel organizował konkurs, w którym do wygrania był profesjonalny sprzęt kuchenny i zapasy produktów tej marki.
Co z pozostałymi producentami słodyczy?
Ranking przygotowany przez IBIMS zawiera w sumie informacje o 14 producentach słodyczy. Poza liderami, którzy zajęli znaleźli się na podium pod względem popularności, na dalszych pozycjach pojawiła się marka dr Gerard, która skupia 81 tys. obserwujących na Facebooku i w analizowanym okresie wygenerowała w tym kanale 1,6 tys. interakcji.
Kolejne miejsce w rankingu popularności należy do firmy E.Wedel, która zgromadziła 625 tys. obserwujących, co sytuuje ją na trzecim miejscu rankingu pod względem liczby fanów (za Milką oraz Góralkami). Wedel od 18 lutego do 24 marca 2022 r. wygenerował 1,1 tys. interakcji.
Kto traci najwięcej fanów?
Spośród objętych rankingiem IBIMS producentów słodyczy, w analizowanym okresie największą liczbę fanów straciła Milka. Warto jednak przy tym zaznaczyć, że profil na Facebooku tej marki skupia też największą liczbę obserwujących. W sumie Milka gromadzi ponad 9 mln fanów, co czyni ją, pod tym względem, absolutnym liderem.
Kolejne miejsce, jeśli chodzi o liczbę obserwujących, zajmuje marka Góralki, która zgromadziła ich ponad 780 tys. Jednocześnie Góralki znalazły się na drugim miejscu pod względem utraty fanów (w analizowanym okresie wskaźnik nowych fanów wyniósł dla Góralków -1,2 tys.). W obu przypadkach możemy mówić o efekcie skali.
Źródło danych: IBIMS
Fot.: stock.adobe.com/Production Perig