AB InBev, międzynarodowy producent piwa, wprowadza na polski rynek ukraińskie piwo Czernihowskie. Cały zysk z jego sprzedaży zostanie przekazany na pomoc zawładniętej wojną Ukrainie. Inicjatywą kieruje Anna Rudenko, dyrektor marketingu piwa Czernihowskie w Ukrainie.
Piwo Czernihowskie jest liderem kategorii w Ukrainie (Total Brand UKR MS 12.5%). W związku ze wstrzymaniem jego produkcji w kraju, producent zdecydował o przeniesieniu jej na obszar Unii Europejskiej. Najpierw piwo zostało wprowadzone do sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Z kolei od początku maja pojawi się także na sklepowych półkach w Polsce.
Cały zysk ze sprzedaży ukraińskiego piwa wesprze pomoc humanitarną
AB InBev przekaże cały zysk ze sprzedaży piwa Czernihowskie wyznaczonym organizacjom pozarządowym, w tym Caritas International, w celu wsparcia działań humanitarnych w Ukrainie. Producent gwarantuje przekazać co najmniej 5 milionów dolarów z tej inicjatywy.

Inicjatywą kieruje Anna Rudenko, dyrektor marketingu piwa Czernihowskie w Ukrainie, która w ubiegłym miesiącu przeniosła się wraz z częścią swojej rodziny do Belgii.
Jestem dumna, że będziemy mogli rozpocząć sprzedaż piwa Czernihowskie w Polsce, aby wesprzeć pomoc humanitarną. Czernihowskim delektowały się całe pokolenia Ukraińców. Jako firma piwowarska możemy wykorzystać nasze codzienne kontakty z konsumentami, aby wprowadzić to piwo na rynek i umożliwić konsumentom wsparcie działań humanitarnych.
Partnerzy dystrybucyjni i detaliczni zainteresowani udziałem w inicjatywie lub konsumenci, którzy chcą dowiedzieć się więcej na jej temat, mogą uzyskać więcej informacji za pośrednictwem strony internetowej www.chernigivske.ua.
Fot.: mat. prasowe (AB InBev)