Według badań 82% konsumentów oczekuje od produktów wysokiej jakości w niskiej cenie. Klienci przywiązują też wagę do etyki biznesu, który prowadzi firma oraz lokalnego pochodzenia produktów[1].
Jak sprostać rosnącym oczekiwaniom na rynku i jak w oparciu o nie budować swoje portfolio? Na te pytania odpowiadali uczestnicy bloku dyskusyjnego poświęconego innowacyjności w podejściu do potrzeb klienta i kształtowania jego postaw podczas tegorocznego Poland&CEE Retail Summit 2022.
Istotną rolę w kształtowaniu postaw konsumenckich jest edukacja, która pomaga odróżnić rzeczywiste działania marek od zalewających nas zjawisk takich jak np. „Fake news”. Drugim ważnym aspektem jest też język, jakim mówi do nas firma i to czy odpowiednio komunikuje drogę powstania swoich produktów.
Zdaniem eksperta Goodvalley, rosnąca świadomość konsumentów przyczyni się do rozwoju marek lokalnych. Ze sklepowych półek znikną natomiast produkty wysoko przetworzone ustępując jednocześnie miejsca tym z krótką i „czystą etykietą”.
Goodvalley jasno komunikuje i pokazuje jak powstają produkty z portfolio firmy na poszczególnych etapach produkcji. Marka prowadzi własne uprawy, stanowiące bazę do pasz dla zwierząt, wykorzystuje odpady z upraw dla użyźniania pól lub jako paliwo do własnych biogazowni. Posiadanie własnego zakładu przetwórczego umożliwia Goodvalley kontrolowanie całego procesu produkcji „od pola do stołu”.
Źródło: inf. prasowa
Fot.: Paweł Nowak, prezes Goodvalley Polska (mat. prasowe)
[1] [BADANIE] Rosną oczekiwania konsumentów. Ma być tanio, lokalnie i etycznie (retailnet.pl)