Jak wykorzystać powiadomienia e-mail w e-commerce? Nowe usługi od Apaczka

Jak wykorzystać powiadomienia e-mail w e-commerce? Nowe usługi od Apaczka

Apaczka rozszerza zakres swoich usług o pakiet PRO Brand, który umożliwia właścicielom e-sklepów budowanie indywidualnej relacji z klientem poprzez możliwość personalizowania komunikacji w procesach po-zakupowych.

Nowa funkcjonalność ma być znaczącym wsparciem dla e-biznesu w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy, zmniejszenia zapytań o status przesyłki, zwiększenia ruchu na witrynie e-sklepu, a w efekcie sposób na wzrost sprzedaży.

Przyspieszony rozwój e-commerce

Ostatnie dwa lata, zdominowane przez pandemię i kolejne lockdowny znacznie przyspieszyły cyfryzację i wiele firm skoncentrowało się na rozwoju kanałów online. W efekcie rynek e-commerce rozwinął się znacznie szybciej niż przewidywano i jak pokazuje prognoza analityków z PwC, jego wartość każdego roku będzie rosła średnio o 12%, aby do 2026 roku osiągnąć wartość 162 mld zł.

Polacy przyzwyczaili się do e-zakupów i już teraz ponad 74% badanych deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zmniejszy poziomu zakupów przez Internet, a kolejne 10% zamierza zwiększyć ich częstotliwość i ilość.

Inteligentna logistyka. Na czym polega nowe rozwiązanie od Apaczki?

Wraz ze wzrostem rynku rośnie zapotrzebowanie na usługi wspierające sprzedaż i marketing sklepów online. Jak informuje Apaczka, odpowiedzią na potrzeby klientów z branży e-commerce jest innowacyjne rozwiązanie PRO Brand, będące pakietem usług umożliwiających personalizację komunikacji z klientami e-sklepów na etapie procesów wysyłkowych.

W pakiecie PRO Brand na szczególną uwagę zasługują 2 usługi:

  • personalizowane wiadomości e-mail ze statusem przesyłki wysyłane do kupujących,
  • personalizowana strona śledzenia przesyłki udostępniana klientom końcowym.

Jak tworzyć przewagę konkurencyjną za pośrednictwem powiadomień e-mail?

Wzrost sprzedaży poprzez oferowanie produktów komplementarnych czy zmniejszenie liczby zgłoszeń związanych ze statusem przesyłek ze strony kupujących realnie wpływają na efektywność całego e-biznesu. Z kolei pozytywny wizerunek marki jest kluczowy w budowaniu lojalności i zadowolenia klienta.

Usługa powiadomień e-mail spełnia powyższe oczekiwania właścicieli e-sklepów, dzięki zaimplementowanym funkcjonalnościom, do których należą m.in. personalizacja treści maila kierowanego do klienta końcowego z informacją o statusie przesyłki, stworzenie własnego komunikatu w stopce wiadomości, umieszczenie linku do strony śledzenia przesyłki, dołączenie informacji kontaktowych, a także odnośników do mediów społecznościowych sprzedającego.

Tak opracowana, zindywidualizowana komunikacja jest szczególnie ważna, ponieważ jak się okazuje – nawet 85% wiadomości e-mail z powiadomieniami o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Stanowią więc idealny punkt styku z klientem, aby oferować produkty komplementarne czy zachęcić klientów do powrotu na witrynę e-sklepu.

Jaką rolę dla e-commerce stanowi strona śledzenia przesyłki?

Klienci dla własnego komfortu chcą wiedzieć, na jakim etapie dostawy jest przesyłka, na którą niecierpliwie czekają. W ramach Pakietu PRO Brand firma umożliwia personalizację podstrony śledzenia przesyłki, służącej do samodzielnego monitoringu postępów w dostawie zamówionego produktu przez klienta końcowego.

To idealne miejsce na komunikację ofert promocyjnych czy nowości produktowych w formie banera reklamowego, umieszczenia aktualnych treści marketingowych lub odnośników do mediów społecznościowych sprzedawcy.  Efektem takich działań jest zwiększenie ruchu w witrynie e-sklepu, up-sell produktów promowanych, a także mniej zapytań o status przesyłki ze strony kupujących.

Korzystając z PRO Brand właściciel e-sklepu nie tylko buduje pozytywne wrażenia u osób kupujących, ale też otrzymuje nowe narzędzie stymulujące sprzedaż w procesach po-zakupowych.

Marcin Susmanek, członek zarządu Wolante Investments (właściciel platformy Apaczka.pl)

Efektywne zarządzanie procesami wysyłkowymi w e-sklepie już od dawna nie polega jedynie na skutecznym dostarczeniu przesyłki do rąk kupującego, dlatego właściciele e-biznesów szukają rozwiązań spełniających zarówno oczekiwania klientów, ale także poprawiających rentowność ich firm oraz optymalizacji czasu pracy pracowników zajmujących się logistyką i obsługą klienta.


Fot.: stock.adobe.com/Mymemo

Reklama