TOP 3 trendy lodowe na 2022 rok. Jak odpowiada na nie Wedel?

TOP 3 trendy lodowe na 2022 rok. Jak odpowiada na nie Wedel?

"Nasz zespół lodowy, w ścisłej współpracy z działem jakości, łączy światowe trendy z oczekiwaniem polskich konsumentów, by zapewnić im całą gamę smaków, które lubią, w najwyższej jakości, z której słynie Wedel" – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.

Jak dodaje Kusz vel Sobczuk, wprowadzane co roku nowości pozwalają z kolei utrzymać stałe zainteresowanie ofertą, dzięki elementowi zaskoczenia. Co przygotował na ten sezon Wedel? Na jakie trendy konsumenckie odpowiada w pierwszej kolejności?

1. Przyjemność smaku przede wszystkim

Konsumenci są zgodni – decydującym kryterium wyboru słodyczy jest ich smak. Niezależnie od produktu – czekolady, ciastek czy lodów – mieszkańcy Polski, Francji i Wielkiej Brytanii oczekują płynącego ze słodkiej przekąski uczucia pełnowymiarowej przyjemności, którą definiuje m.in. bogactwo składników i dodatków[*].

Dla lodów oznacza to, że klasyczna przyjemność w postaci gęstej, śmietankowej masy oblanej grubą warstwą czekolady jest na „bezpiecznej” pozycji. Potwierdzają to również dane dotyczące preferencji smakowych Polaków w zakresie lodów. Tu niekwestionowaną pozycją lidera cieszą się lody mleczne, szczególnie o smaku wanilii i śmietanki oraz czekolady[**].

2. Kremowe, chrupiące i zaskakujące, czyli multisensoryka

Skojarzenie lodów z przyjemnością nabiera nowego znaczenia, jeśli wziąć pod uwagę naukowe obserwacje, łączące reakcje organizmu z określonymi bodźcami. Znane w postaci tzw. wyzwalaczy wizualnych, głosowych, dotykowych czy zapachowych powodują samoczynne pobudzenie tzw. meridianów uczuciowych (ASMR – Autonomous Sensory Meridian Response), wywołujących przyjemne uczucie mrowienia w okolicach głowy, ramion czy kręgosłupa

Takim wyzwalaczem jest bez wątpienia multisensoryka, która od kilku sezonów gości wśród lodowych trendów. Podobnie i w tym roku – wielozmysłowe doznania w mrożonych deserach zapewnią zatopione w kremowej masie lodowej orzechy, migdały, kawałki czekolady i owoców – zarówno w formie stałej, jak i płynnego syropu.

3. Botaniczne inspiracje

Choć konsumenci szukają w lodach przede wszystkim przyjemności smaku, to chętnie sięgają po innowacyjne produkty czerpiące z owoców, warzyw czy nawet roślin (ekstrakty kwiatowe). Trend z jednej strony wyraża poszukiwanie naturalnych, nieprzetworzonych składników spożywczych, zaś z drugiej stanowi szansę na poznanie nieodkrytych jeszcze doznań smakowych np. w postaci lodów kwiatowych. Dotychczas popularny był jedynie ich zapach, nie smak. To także kolejny krok na drodze ku multisensoryczności.

Oferta lodów E.Wedel – produkty szyte na miarę

Wedel dedykuje swoją ofertę zarówno fanom klasyki, którzy najchętniej sięgają po lody śmietankowe, waniliowe i czekoladowe, a jednocześnie co roku dostarcza zaskakujących nowości poszukiwaczom nietypowych smaków. Dla pierwszej grupy doskonałą propozycją jest linia OH!, która wpisuje się w trendy przyjemności smaku i multisensoryczności. Wyróżnia ją zawartość chrupiącej wedlowskiej czekolady (mlecznej, białej i białej karmelowej), a także różnorodne pod względem tekstury dodatki: migdały, orzechy arachidowe, truskawki, kruche ciasteczka czy słony sos karmelowy.

W kontekście angażujących różne zmysły składników, obowiązkowa pozycja od Wedla to również efekt kooperacji firmy z marką Felix, czyli połączenie śmietankowej masy lodowej z pastą arachidową oblanej mleczną wedlowską czekoladą, w której zatopiono słynne pieczone orzeszki z solą Felix.

Dla poszukiwaczy lodowych eksperymentów i naturalnych składników w ramach linii OH! dostępne są soczyste i wyraziste w smaku sorbety – mango oblane białą czekoladą oraz malina w polewie z gorzkiej czekolady. W sezonie 2022 ich portfolio zostanie wzbogacone o wariant porzeczkowy w białej czekoladzie.

Całkowitą nowość stanowić będą z kolei lody E.Wedel OH! o smaku kwiatu lawendy i kwiatu wiśni, nawiązujące do trendu botanicznego. Obie kompozycje to unikalne połączenie masy śmietankowej z nutami kwiatowymi i sorbetami – cytrynowym i wiśniowym. Wyjątkowego smaku dopełnia wykończenie oryginalną wedlowską czekoladą białą.

Obecny od 4 lat w branży lodowej Wedel konsekwentnie umacnia w niej swoją pozycję. Autorska oferta z roku na rok jest rozwijana i rozbudowywana tak, by jak najlepiej odpowiadać na preferencje konsumentów. Swój sukces firma zawdzięcza wyjątkowemu zespołowi odpowiedzialnemu za lodowe portfolio oraz długoletniej ekspertyzie w kategorii czekoladowej, co pozwala na łączenie dwóch topowych produktów – lodów i czekolady o wspólnym mianowniku – przyjemności. A to już duet idealny.


ŹródłoFoto: E.Wedel

[*] Lightspeed/Mintel. Base: UK: 1,674 internet users aged 16+ who have eaten and bought chocolate in the last three months; France: 2,000 internet users aged 16+; Poland: 967 internet users aged 16+ who have eaten ice cream in the last three months

[**] Lody oczami Polaków i Włochów", Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, metodologia CAWI, Polska, N=1000, Włochy, N=1000, kwiecień 2019 r.

Reklama