Czy Polacy dbają o prywatność w sieci? [BADANIE]

Według przygotowanego przez platformę ClickMeeting raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52% Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12% nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.

Czy dbamy o prywatność online?

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, ułatwiających szybkie porozumiewanie się na odległość. Jak pokazuje badanie ClickMeeting, Polacy przy wyborze narzędzia do komunikacji, niemal zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności i jest ona dla nich ważna (92%). Jedynie 3% nie przywiązuje do tej kwestii wagi, a 4% nie była w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.

Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności. Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting

A co z prywatnością podczas webinarów?

W badaniu ClickMeeting zapytano także użytkowników webinarów czy zależy im na tym, aby jego organizator odpowiednio zadbał o ich prywatność podczas jego trwania. Okazało się, że niemal 74% respondentów bardzo na tym zależy. Jest to obojętne niemal 1/5 badanych, a nie zwraca na to uwagi blisko 5%. Natomiast tylko 4% akceptując politykę prywatności i regulamin wydarzenia, zawsze zaznacza wszystkie zgody. 74% wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu, 5% zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17% Polaków, o ile interesuje ich dany produkt lub firma.

Przy wszelkiego rodzaju webinarach użytkownicy są zobowiązani do akceptacji regulaminu wydarzenia lub polityki prywatności. 
Jak się okazuje tylko blisko 36% weryfikuje takie informacje w każdym przypadku, a 52,5% nie zawsze, choć się stara. Ponad 10% nie ma na to czasu, przy czym całkowicie nie ma to znaczenia zaledwie dla 1% ankietowanych.


Źródło: inf. prasowa 
Fot. stock.adobe.com/Tierney 

Reklama