Uber i bp nawiązali globalne partnerstwo strategiczne w zakresie wygodnej dostawy. Wspólnie partnerzy będą oferować szeroką gamę wysokiej jakości produktów typu convenience, w tym świeżych i gotowych, z wybranych lokalizacji detalicznych. Od 2023 roku firmy planują rozszerzenie usług na kraje europejskie.
bp jest pierwszym sklepem spożywczym, który nawiązał współpracę z Uber Eats na poziomie globalnym i ma na celu udostępnienie ponad 3000 punktów sprzedaży detalicznej na platformie dostawczej w ciągu najbliższych trzech lat. Firmy będą pracować nad wprowadzeniem opcji dostawy do własnej aplikacji bp. Początkowo rozwiązanie pojawi się w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii do końca 2023 r. W dalszych planach rozwój na rynkach europejskich.
Z 20 500 punktami sprzedaży detalicznej bp na całym świecie i 550 milionami klientów mieszkających w odległości 20 minut od punktu sprzedaży detalicznej bp, partnerzy widzą ogromne możliwości rozwoju. Witryny bp oferują gamę produktów dostosowanych do lokalnych rynków, które mogą obejmować gorące i zimne napoje, opcje żywności na teraz, a także podstawowe artykuły spożywcze, świeże produkty i dania gotowe, a także wino, piwo i kwiaty.
Nowa usługa wystartuje w wybranych krajach. W planach rynki europejskie
Nowe partnerstwo obejmuje sklepy detaliczne w Australii, Nowej Zelandii, Polsce, Afryce Południowej i na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Witryny w Wielkiej Brytanii i wschodnich Stanach Zjednoczonych zostaną dodane do aplikacji po raz pierwszy w tym roku, z planami wprowadzenia na inne rynki europejskie od 2023 roku.
W Wielkiej Brytanii klienci będą mogli uzyskać dostęp do szerokiej gamy Wild Bean Café oraz innych markowych produktów spożywczych i produktów za pośrednictwem Uber Eats – pierwsze 120 witryn zostanie udostępnionych na platformie do końca czerwca.
W USA oferta zostanie udostępniona sieci niezależnych sklepów detalicznych bp w celu wsparcia rozwoju ich biznesów. Celem jest ułatwienie tym partnerom zarejestrowania się na platformie Uber Eats i uzyskania dostępu do korzyści opartych na skali bp.
bp skorzysta z globalnej marki i zasięgu działalności Ubera, najlepszej w swojej klasie technologii do wysyłania zamówień oraz ponad 4,4 miliona kierowców i kurierów na platformie na całym świecie.
Partnerstwo wspiera cel bp, jakim jest zwiększenie dostępu do klientów i rozszerzenie zasięgu dostaw, w odpowiedzi na rosnący popyt na żywność, artykuły spożywcze i artykuły codziennego użytku dostarczane do drzwi.
Fot. mat. prasowe