Zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o sushi. Idealnie wydobywa i podkreśla jego walory smakowe. Mowa o najnowszej pozycji w portfolio Henkell Freixenet Polska – Oroya Sushi Wine, winie stworzonym przez japońską enolożkę Yoko Sato.
To jedno z pierwszych win zaproponowanych w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Jak zaznacza firma, cel był jeden: stworzyć wino, które będzie idealnie wydobywało i podkreślało walory smakowe sushi – najczęściej zamawianej potrawy kuchni japońskiej w Polsce. I tak powstała Oroya, wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato.
Yoko pracuje w hiszpańskiej winnicy Segura Viudas i właśnie w tym kraju powstało wino. Wytworzone zostało z trzech odmian winogron – Airen, Macabeo i Mascatel. Wino ma przyjemny, egzotyczny aromat orientalnych przypraw z dodatkiem wyraźnych nut cytrusów, zielonych jabłek i kwiatów. Dzięki swojej subtelności idealnie wydobywa i podkreśla walory smakowe sushi. Co bardzo ważne – jest świetnym uzupełnieniem dla tego dania, jednocześnie nie dominuje nad wyrafinowanym i dość delikatnym smakiem ryby. Oroya sprawdzi się również w połączeniu z owocami morza, smażonymi i pieczonymi rybami, delikatnymi przekąskami oraz sałatkami

Fenomen sushi
Skąd pomysł na wino do sushi? Jak wyjaśnia Henkell Freixenet Polska, sushi to najczęściej zamawiana potrawa kuchni japońskiej w Polsce. To także stale rosnący i rozwijający się segment. Z roku na rok dostępność sushi jest też coraz większa, a danie pojawiło się już nawet w ofertach wielu dyskontów.
Za co Polacy kochają sushi? To zdrowy, lekki i pyszny posiłek, sprzyjający długim rozmowom, idealny na rodzinny obiad, kolację z przyjaciółmi czy służbowy lunch. A wybór składników jest tak bogaty, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Światowy projekt winiarski
Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów – zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa – w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska – World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
Jesteśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, a nasza oferta jest szeroka. Bazujemy na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Wina z tych winnic uzyskują najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich.
Jak podkreśla ekspert, bez znaczenia nie pozostaje także hiszpańskie DNA firmy, które w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. "Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce" – dodaje Tomasz Potrzebowski.
Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel World Wine Project – nie będzie trudnym zadaniem.
Jak zaznacza Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w Henkell Freixenet Polska, firma nie chce sprowadzać win, które są jedynie dobre, wystarczające czy poprawne. "Zależy nam na wprowadzaniu marek, które mają szanse odegrania ważnej roli" – dodaje.
W czasach, kiedy zanikają różnice między społeczeństwami, wierzymy, że polski konsument, krok po kroku, staje się w swoich zachowaniach zakupowych podobny do innych Europejczyków. Chcemy więc dostarczać – kanałom dystrybucji i polskiemu klientowi – wina, które odniosły sukces na rynkach światowych, bo jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w Polsce.
Fot. mat. prasowe