Zupełna nowość od Henkell Freixenet. Wino stworzone do sushi

Zupełna nowość od Henkell Freixenet. Wino stworzone do sushi

Zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o sushi. Idealnie wydobywa i podkreśla jego walory smakowe. Mowa o najnowszej pozycji w portfolio Henkell Freixenet Polska – Oroya Sushi Wine, winie stworzonym przez japońską enolożkę Yoko Sato.

To jedno z pierwszych win zaproponowanych w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Jak zaznacza firma, cel był jeden: stworzyć wino, które będzie idealnie wydobywało i podkreślało walory smakowe sushi – najczęściej zamawianej potrawy kuchni japońskiej w Polsce. I tak powstała Oroya, wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato.

Yoko pracuje w hiszpańskiej winnicy Segura Viudas i właśnie w tym kraju powstało wino. Wytworzone zostało z trzech odmian winogron – Airen, Macabeo i Mascatel. Wino ma przyjemny, egzotyczny aromat orientalnych przypraw z dodatkiem wyraźnych nut cytrusów, zielonych jabłek i kwiatów. Dzięki swojej subtelności idealnie wydobywa i podkreśla walory smakowe sushi. Co bardzo ważne – jest świetnym uzupełnieniem dla tego dania, jednocześnie nie dominuje nad wyrafinowanym i dość delikatnym smakiem ryby. Oroya sprawdzi się również w połączeniu z owocami morza, smażonymi i pieczonymi rybami, delikatnymi przekąskami oraz sałatkami

Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w Henkell Freixenet Polska
Oroya Sushi Wine to nowość w ofercie Henkell Freixenet Polska. Wino stworzyła japońska enolożka Yoko Sato (mat. prasowe)

Fenomen sushi

Skąd pomysł na wino do sushi? Jak wyjaśnia Henkell Freixenet Polska, sushi to najczęściej zamawiana potrawa kuchni japońskiej w Polsce. To także stale rosnący i rozwijający się segment. Z roku na rok dostępność sushi jest też coraz większa, a danie pojawiło się już nawet w ofertach wielu dyskontów.

Za co Polacy kochają sushi? To zdrowy, lekki i pyszny posiłek, sprzyjający długim rozmowom, idealny na rodzinny obiad, kolację z przyjaciółmi czy służbowy lunch.  A wybór składników jest tak bogaty, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Światowy projekt winiarski

Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów – zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa – w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska – World Wine Project.  Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.

Jesteśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, a nasza oferta jest szeroka. Bazujemy na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Wina z tych winnic uzyskują najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich.

Tomasz Potrzebowski

Jak podkreśla ekspert, bez znaczenia nie pozostaje także hiszpańskie DNA firmy, które w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. "Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce" – dodaje Tomasz Potrzebowski.

Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także  w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel  World Wine Project – nie będzie trudnym zadaniem.

Jak zaznacza Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w Henkell Freixenet Polska, firma nie chce sprowadzać win, które są jedynie dobre, wystarczające czy poprawne. "Zależy nam na wprowadzaniu marek, które mają szanse odegrania ważnej roli" – dodaje.

W czasach, kiedy zanikają różnice między społeczeństwami, wierzymy, że polski konsument, krok po kroku, staje się w swoich zachowaniach zakupowych podobny do innych Europejczyków. Chcemy więc dostarczać – kanałom dystrybucji i polskiemu klientowi – wina, które odniosły sukces na rynkach światowych, bo jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w Polsce.

Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w Henkell Freixenet Polska

Fot. mat. prasowe

Reklama