Zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o sushi. Idealnie wydobywa i podkreśla jego walory smakowe. Mowa o najnowszej pozycji w portfolio Henkell Freixenet Polska – Oroya Sushi Wine, winie stworzonym przez japońską enolożkę Yoko Sato.
To jedno z pierwszych win zaproponowanych w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Jak zaznacza firma, cel był jeden: stworzyć wino, które będzie idealnie wydobywało i podkreślało walory smakowe sushi – najczęściej zamawianej potrawy kuchni japońskiej w Polsce. I tak powstała Oroya, wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato.
Fenomen sushi
Skąd pomysł na wino do sushi? Jak wyjaśnia Henkell Freixenet Polska, sushi to najczęściej zamawiana potrawa kuchni japońskiej w Polsce. To także stale rosnący i rozwijający się segment. Z roku na rok dostępność sushi jest też coraz większa, a danie pojawiło się już nawet w ofertach wielu dyskontów.
Za co Polacy kochają sushi? To zdrowy, lekki i pyszny posiłek, sprzyjający długim rozmowom, idealny na rodzinny obiad, kolację z przyjaciółmi czy służbowy lunch. A wybór składników jest tak bogaty, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Światowy projekt winiarski
Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów – zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa – w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska – World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
Jak podkreśla ekspert, bez znaczenia nie pozostaje także hiszpańskie DNA firmy, które w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. "Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce" – dodaje Tomasz Potrzebowski.
Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel World Wine Project – nie będzie trudnym zadaniem.
Jak zaznacza Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w Henkell Freixenet Polska, firma nie chce sprowadzać win, które są jedynie dobre, wystarczające czy poprawne. "Zależy nam na wprowadzaniu marek, które mają szanse odegrania ważnej roli" – dodaje.
Fot. mat. prasowe