DHL przejmuje Hillebrand i stawia na rozwój logistyki napojów alkoholowych

DHL przejmuje Hillebrand i stawia na rozwój logistyki napojów alkoholowych

Spółka zależna DHL przejęła Hillebrand i jej spółki zależne. Transakcja opiewała na kwotę 1,5 mld euro. 

Grupa Deutsche Post DHL sfinalizowała transakcję przejęcia J.F. Hillebrand Group AG (Hillebrand) i jej spółek zależnych. Od teraz występując pod jedną marką "Hillebrand Gori – a DHL company" firmy będą rozwijać specjalistyczne usługi logistyczne dla napojów, piwa, wina i alkoholi spirytusowych.

Doświadczenie Hillebrand w logistyce napojów, piwa, wina i alkoholi spirytusowych doskonale uzupełnia nasze portfolio. (...) To przejęcie jest dla nas doskonałą okazją, aby dodać szereg usług do naszej oferty wysokiej jakości serwisu frachtu morskiego, co od początku wzmocni zyski i długotrwałe relacje z klientami.

Frank Appel, CEO Deutsche Post DHL Group

Synergia działań w obrębie logistyki dla napojów alkoholowych

Gori, firma wyspecjalizowana w usługach dla rynku win i napojów spirytusowych, już od 1998 roku jest częścią DHL Global Forwarding, Freight. Od teraz, będzie ona ściśle współpracować w zakresie logistyki napojów, piwa, wina i alkholi spirytusowych z przejętym właśnie Hillebrand.

Na czele połączonych firm stanie Tim Scharwath. Dotychczasowy prezes zarządu Hillebrand, Cees van Gent, zrezygnował ze stanowiska i opuści grupę.

Fuzja doskonale się sprawdza, gdyż łączy mocne strony globalnej sieci DHL Global Forwarding, Freight z najlepszymi w swojej klasie rozwiązaniami Hillebrand i Gori. Pozwoli nam to na zapewnienie naszym klientom wielu korzyści. Ponieważ modele biznesowe Hillebrand i Gori wzajemnie się uzupełniają, spodziewamy się bezproblemowej integracji.

Tim Scharwath, prezes DHL Global Forwarding, Freight

Kluczowe zmiany w Hillebrand

Cobepa, większościowy akcjonariusz Hillebrand, po 16 latach posiadania akcji, sprzeda wszystkie swoje udziały w Hillebrand. W czasie, gdy firma była udziałowcem, zarząd Hillebrand znacząco wzmocnił swoją pozycję lidera na rynku usług spedycyjnych dla beverage i masowych transportów płynów. Zarówno przez rozwój organiczny jak i zewnętrzny a także przez koncentrację na świadczeniu najwyższej jakości usług i orientacji na klienta.

Hillebrand, działając w ponad 90 krajach i zatrudniając ponad 2700 pracowników, ma ogromne doświadczenie w spedycji morskiej i transporcie piwa, wina, napojów spirytusowych i bezalkoholowych oraz innych napojów i substancji płynnych. Grupa Deutsche Post DHL będzie korzystać z bogatej wiedzy i doświadczenia Hillebrand w dostarczaniu rozwiązań spedycyjnych dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów.


Fot. mat. prasowe

Reklama