Podczas czwartkowej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki poinformował o skutkach, które wiążą się z decyzją o pozostaniu na rosyjskim rynku sieci handlowych. W polskich sklepach tych sieci odnotowano spadki obrotów wśród kupujących.
"Dostałem dane dotyczące tego, że w tych sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji, spadły obroty wśród kupujących w Polsce” – powiedział 24 marca premier Mateusz Morawicki. Jak dodał, obecny czas jest wyjątkowy i wymaga wyjątkowych działań, które dobrze rozumieją polscy konsumenci.
(...) ludzie rozumieją, czasami lepiej niż firmy, że dziś jest czas absolutnie wyjątkowy. Taki czas wyjątkowy wymaga wyjątkowych działań.
Słowa premiera potwierdzają także ekonomiści Banku PKO. Według opublikowanych w mediach społecznościowych danych, płatności kartami wydanymi przez PKO BP, wskazują za niższą dynamikę obrotów w przypadku sieci handlowych, które zdecydowały się pozostać w kraju agresora.
Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych. Dane o płatnościach kartami @PKOBP pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja. #StandWithUkraine pic.twitter.com/PuvjEX80OO
— PKO Research (@PKO_Research) March 23, 2022