Podczas czwartkowej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki poinformował o skutkach, które wiążą się z decyzją o pozostaniu na rosyjskim rynku sieci handlowych. W polskich sklepach tych sieci odnotowano spadki obrotów wśród kupujących.
"Dostałem dane dotyczące tego, że w tych sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji, spadły obroty wśród kupujących w Polsce” – powiedział 24 marca premier Mateusz Morawicki. Jak dodał, obecny czas jest wyjątkowy i wymaga wyjątkowych działań, które dobrze rozumieją polscy konsumenci.
Słowa premiera potwierdzają także ekonomiści Banku PKO. Według opublikowanych w mediach społecznościowych danych, płatności kartami wydanymi przez PKO BP, wskazują za niższą dynamikę obrotów w przypadku sieci handlowych, które zdecydowały się pozostać w kraju agresora.
Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych. Dane o płatnościach kartami @PKOBP pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja. #StandWithUkraine pic.twitter.com/PuvjEX80OO
— PKO Research (@PKO_Research) March 23, 2022