Duński operator i producent automatów paczkowych SwipBox podsumował poprzedni rok – jak się okazuje bardzo udany. W 2021 roku firma zainstalowała 10 tysięcy nowych urządzeń na kluczowych rynkach na całym świecie. W porównaniu z 2020 r., trzykrotnie zwiększyła liczbę automatów, a także podwoiła liczbę klientów.
Wzrost wyników SwipBox opiera się na współpracy z nowymi podmiotami, a także rozwijaniu już zaimplementowanych narzędzi. Jak informuje SwipBox, wielu z dotychczasowych partnerów uznało automaty za odpowiednie uzupełnienie innych opcji dostarczania paczek w celu zaspokojenia potrzeb wynikających z boomu na zakupy online.
Zewnętrzne automaty motorem napędowym wzrostów
Do wzrostów w szczególności przyczyniły się zewnętrzne automaty SwipBox Infinity, które są obecne również w Polsce. Wolnostojące urządzenia są zasilane przez wbudowany akumulator, a ich żywotność sięga nawet do dziesięciu lat.
Ponadto zewnętrzne automaty są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej na smartfony, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu oraz można je instalować w dowolnym miejscu w ciągu zaledwie kilku minut, ponieważ nie potrzebują dodatkowego okablowania do zasilaczy.
Jak komentuje Jens Rom, CEO SwipBox, najważniejszym czynnikiem jest w tym przypadku elastyczność i prostota produktów, która łączy się z niskimi kosztami utrzymania urządzenia.
Założenia biznesowe na ten rok zakładają poprawę dotychczasowych wyników, a także obecność na nowych rynkach. Obecnie, oddziały SwipBox znajdują się w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 40 krajach.
Fot.: mat. prasowe