Wśród drogerii króluje Rossmann. Dom i ogród urządzamy w IKEA [RANKING]

Wśród drogerii króluje Rossmann. Dom i ogród urządzamy w IKEA [RANKING]

W tegorocznej, już 7. edycji "Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce", Listonic sprawdził, które sieci handlowe cieszą się największą popularnością. Firma przeanalizowała zainteresowanie konsumentów nie tylko w przypadku sieci spożywczych, ale także drogerii oraz sklepów z kategorii dom i ogród.

Zarówno drogerie, jak i sieci z kategorii dom i ogród szczególnie odczuły skutki pandemii. 2020 rok, kiedy konsumenci starali się skracać czas na zakupy, odbił się na drogeriach. Z kolei niemal powszechna zdalna nauka i praca z 2021 roku wpłynęła na sprzedaż w sklepach oferujących produkty do domu i ogrodu.

Rossmann zdecydowanym liderem

Wskutek pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń konsumenci zmienili sposób dokonywania zakupów i starali się spędzać na zakupach mniej czasu. W efekcie kosmetyki często kupowane były w dyskontach, na czym straciły sklepy specjalistyczne takie jak drogerie. W 2021 roku sytuacja ta jednak zmieniła się i drogerie zyskały na znaczeniu – ich popularność na tle innych kategorii wyniosła aż 13.64%, co stanowi wzrost o 3.31 p.p. względem roku 2020.

Obecnie aż 61% Polaków deklaruje, że zakupy kosmetyków robi w drogeriach, a jedynie 15% kupuje w hipermarketach. Niekwestionowanym liderem wśród ulubionych drogerii Polaków jest sieć Rossmann – jej udział wśród list zakupów w kategorii drogerie stanowi aż 92.6%. Największym konkurentem Rossmanna, jest należąca do Jeronimo Martins drogeria Hebe, która w tegorocznym rankingu zajęła drugie miejsce (4,34%). Podium kończy Super-Pharm z udziałem 2,19 % list zakupów w kategorii.

Źródło: VII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce”

IKEA z blisko 35% udziałem

W 2021 r., gdy zdalna praca i nauka coraz częściej przechodziły do porządku dziennego, własny kąt i jego standard stał się priorytetem dla znacznej części Polaków. Liczba list zakupów dedykowanych sieciom z kategorii dom i ogród wzrosła dwukrotnie – z 45 w 2020 r. do 90 tysięcy w 2021 r.

Liderem kategorii, z niemalże 35% udziałem wśród analizowanych list zakupów, pozostała IKEA. Drugie miejsce zajęła Castorama, która z roku na rok rośnie w siłę (23,43%). Podium w tej kategorii zamyka natomiast sieć Leroy Merlin (17,87%).

Źródło: VII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce”

Źródło: Listonic
Fot.: pixabay.com

Reklama