Suempol otworzył pierwszy sklep firmowy w Krakowie. Celem konceptu było zerwanie z powszechnym skojarzeniem ze sklepem rybnym z czasów PRL-u. Za projekt i realizację odpowiadało biuro projektowe LSD.Studio.
Wydawać by się mogło, że wystrój sklepu rybnego to mało ambitne wyzwanie dla biura projektowego. Jak się jednak okazuje, jest zupełnie przeciwnie. Sklep firmowy Suempol w Krakowie zaskakuje już od samego wejścia.
Złote ramy w korytarzu
Dominujący we wnętrzu, opływowy kształt lady został powtórzony w posadzce i ma swoją kontynuację w korytarzu prowadzącym na zaplecze. Za pomocą tego optycznego zabiegu, klient jest zaproszony do eksploracji także tej z pozoru mało atrakcyjnej części lokalu.
Korytarz stanowi tu swego rodzaju galerię: w złotych ramach, nawiązujących do arkad jakie kojarzą się z pobliskimi Sukiennicami, wyeksponowano stylowe grafiki opisujące historię i główne kierunki rozwoju marki Suempol. Wszystko to na ścianie z ręcznie malowaną grafiką autorstwa zaprzyjaźnionych krakowskich artystów, przedstawiającą sceny rybołówstwa. Uzyskaliśmy dzięki temu efekt dzieła sztuki zasługującego na osobną uwagę.
Z dbałością o szczegóły
"Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przy niewielkiej powierzchni lokalu, musimy jak najlepiej zagospodarować każdy jej/jego fragment" – komentuje Agnieszka Gawron. Dlatego też firma zdecydowała się wykorzystać powierzchnię ścian i posadzki, ale także sufitu. A tam pojawił się specjalna intalacja – w formie ławicy łososia, poruszającej się lekko podczas ruchu powietrza wywołanego choćby otwarciem drzwi wejściowych.
Jak tłumaczy, podobna zasada dotyczy pozostałych elementów wykończeniowych sklepu. Zespół projektowy przyznaje, że kierował się zasadą „diabeł tkwi w szczegółach”, w związku z którą przy tego typu realizacjach – warto inwestować w najwyższej jakości materiały.
LSD.Studio wskazuje też, że dzięki otwartości inwestora, mógł sobie pozwolić na użycie wysokiej jakości materiałów i wykończeń. Miało to niewątpliwie wpływ na budżet całej inwestycji, ale dodało całej realizacji uroku i podkreśliło wysoką jakość oferowanych produktów.
Oryginalne wybory i decyzje w Suempol
"Już na samym początku znaleźliśmy porozumienie z przedstawicielami marki Suempol, którzy twierdzą, że ich firma w swej historii wiele już razy pokazała, że drogą do sukcesu są oryginalne i konsekwentne wybory i decyzje" – ujawnia Aleksandra Gałęza odpowiedzialna za wdrożenie projektu.
Dodaje, że w efekcie rozpoczęto prace nad konceptem sklepów firmowych. "Jest to unikalny na skalę krajową pomysł w naszej łososiowej branży" – przyznaje Paweł Piech.
"Udało nam się osiągnąć efekt wnętrza ekskluzywnego, ale jednocześnie lekkiego, nieprzytłaczającego. Zależało nam także, na zerwaniu z powszechnym skojarzeniem ze sklepem rybnym z czasów PRLu, w klimacie z filmów Barei – dla części z nas pewnie sentymentalnym, jednak niekoniecznie pod względem dizajnu" – podsumowuje Agnieszka Gawron.
Krakowski sklep firmowy firmy Suempol znajduje się przy ulicy Karmelickiej 7 w historycznym, turystycznym centrum małopolskiej stolicy i codziennie zaprasza po świeże wyroby z łososia.
Foto: mat. prasowe