Moda, RTV AGD oraz zdrowie i uroda – to główne obszary retailu, w których klienci płacą przy pomocy usług „kup teraz, zapłać później”. Z płatności odroczonych korzystają przede wszystkim millenialsi oraz pokolenie Z.
Przy pomocy „kup teraz, zapłać później” płacimy za różnego rodzaju zakupy. Ponad połowa młodych osób korzysta z nich przy zakupach związanych z modą (57%) i sprzętem RTV AGD (47%). Co czwarta osoba używa tej metody płacąc za produkty zdrowotne i kosmetyczne (27%). 23% płaci w ten sposób za rozrywkę, a 21% za artykuły gospodarstwa domowego. Niektóre osoby używają jej nawet do zakupów żywnościowych, czy opłacają w ten sposób podróże – podaje serwis thisismoney.co.uk.
Płatności w online i offline
Konsumentom coraz częściej zależy na identycznych możliwościach dokonywania zakupów, bez względu na kanał realizacji transakcji. Dlatego w każdym kanale sprzedażowym online i offline ważne są spójność oferty, budowanie jak najlepszego doświadczenia zakupowego klienta oraz zaufania do sklepu, ale także udostępnianie tych samych metod płatności.
Kup teraz zapłać później w Polsce
Usługi ‘kup teraz, zapłać później’ zyskują na popularności w Polsce i za granicą. Stacjonarnie tą metodą płaci już 5% Polaków, a online – 7%, przy czym w grupie wiekowej 20-29 jest to już 13%. Równocześnie niemal 60% Polaków zna już tego typu formę rozliczeń, a 30% deklaruje, że chciałoby z niej korzystać – wynika z badań ARC Rynek i Opinia[1]. Zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych BNPL regularnie płaci już co 10 Polak.
Źródło: Mokka
Fot.: stock.adobe.com/Prostock-studio
[1] ARC Rynek i Opinia, badanie Trendy zakupowe Polaków, ilościowe na próbie reprezentatywnej n=600