Stolichnaya Vodka zmienia nazwę na Stoli. Producent odcina się od Rosji

Stolichnaya Vodka zmienia nazwę na Stoli. Producent odcina się od Rosji

Grupa Stoli® ogłosiła rebranding swojej strategicznej marki i koniec używania nazwy Stolichnaya. To wyraz sprzeciwu wobec rosyjskiej inwazji w Ukrainie, a także próba odcięcia się od rosyjskich skojrzeń.

To już koniec marki Stolichnaya. Yuri Shefler, założyciel Stoli Group, który ponad 20 lat temu był zmuszony uciekać z Rosji z powodu oporu wobec Władimira Putina, odcina się od tego kraju. Znana wódka Stolichnaya zmienia nazwę na Stoli, zakłady wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu, a z etykiety znika napis "Russian Vodka".

"Stoli ma symbolizować pokój w Europie"

"Od czasu, gdy w 2000 roku zostałem wygnany z Rosji z powodu sprzeciwu wobec Putina, byłem dumny z marki Stolichnaya" – mówi Yuri Shefler, założyciel Stoli Group. Jak dodaje, w obecnej sytuacji firma zdecydowała o całkowitym rebrandingu. (...) nazwa nie reprezentuje już naszej organizacji. Przede wszystkim pragnę, aby „Stoli” symbolizowała pokój w Europie i solidarność z Ukrainą" – zaznacza założyciej Grupy.

To już koniec Stolichnaya Vodka. Producent odcina się od Rosji i zmienia nazwę strategicznej marki na Stoli (fot: pixabay.com)

O tej kluczowej dla marki decyzji zdecydowały trzy czynniki: stanowisko założyciela i właściciela Grupy Stoli® wobec reżimu Putina, determinacja pracowników oraz potrzeba wzmocnienia skojarzeń na temat łotewskiego pochodzenia wódki Stoli – informuje firma.

Kluczowe zmiany z Stoli Group w imię solidarności z Ukrainą

Odkąd Shefler został persona non grata w Rosji, zakłady wytwarzające Stoli Vodka znajdują się na Łotwie, gdzie odbywa się cały proces produkcyjny. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ogłoszono, że zakłady Stoli wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu i odtąd będą współpracować wyłącznie ze słowackimi źródłami zaopatrzenia w alkohol klasy alpha, który jest wyróżnikiem marki Stoli Vodka. Butelki z nowym brandingiem będą dostępne na rynku w drugiej połowie roku.

To dla nas bardzo osobiste doświadczenie. Jako były oficer Królewskiej Piechoty Morskiej znam aż za dobrze okropności wojny. Mamy bezpośredni wpływ na pracowników, partnerów i dystrybutorów w regionie, którzy zwracają się do nas, abyśmy zajęli odważne stanowisko. To praktyczny, znaczący krok, który możemy zrobić, aby jasno powiedzieć, że wspieramy Ukrainę.

Damian McKinney, globalny dyrektor generalny Stoli Group

Stoli zobowiązało się ponadto do przekazania pomocy finansowej na rzecz organizacji non-profit World Central Kitchen (WCK), dostarczającej posiłki dla potrzebujących w regionach dotkniętymi kryzysami humanitarnymi czy klimatycznymi. Wsparcie trafi bezpośrednio do Ukrainy. Ponieważ firma kontynuuje współpracę z partnerami w regionie, zostaną ogłoszone dalsze inicjatywy mające na celu eliminowanie kryzysu humanitarnego.


Foto: mat. prasowe

Grupa Stoli® powstała w 2013 roku i zajmuje się produkcją, zarządzaniem i dystrybucją portfolio napojów spirytusowych i winiarskich. Obecnie dzięki obecności na ponad 176 rynkach Stoli Group współpracuje z ponad 200 dystrybutorami na całym świecie. Siedziba główna Stoli znajduje się w Luksemburgu, a zakłady produkcyjne, których historia sięga początków ubiegłego stulecia, zlokalizowane są w Hiszpanii, Włoszech, Argentynie i Stanach Zjednoczonych.

Reklama