Grupa Stoli® ogłosiła rebranding swojej strategicznej marki i koniec używania nazwy Stolichnaya. To wyraz sprzeciwu wobec rosyjskiej inwazji w Ukrainie, a także próba odcięcia się od rosyjskich skojrzeń.
To już koniec marki Stolichnaya. Yuri Shefler, założyciel Stoli Group, który ponad 20 lat temu był zmuszony uciekać z Rosji z powodu oporu wobec Władimira Putina, odcina się od tego kraju. Znana wódka Stolichnaya zmienia nazwę na Stoli, zakłady wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu, a z etykiety znika napis "Russian Vodka".
"Stoli ma symbolizować pokój w Europie"
"Od czasu, gdy w 2000 roku zostałem wygnany z Rosji z powodu sprzeciwu wobec Putina, byłem dumny z marki Stolichnaya" – mówi Yuri Shefler, założyciel Stoli Group. Jak dodaje, w obecnej sytuacji firma zdecydowała o całkowitym rebrandingu. (...) nazwa nie reprezentuje już naszej organizacji. Przede wszystkim pragnę, aby „Stoli” symbolizowała pokój w Europie i solidarność z Ukrainą" – zaznacza założyciej Grupy.
O tej kluczowej dla marki decyzji zdecydowały trzy czynniki: stanowisko założyciela i właściciela Grupy Stoli® wobec reżimu Putina, determinacja pracowników oraz potrzeba wzmocnienia skojarzeń na temat łotewskiego pochodzenia wódki Stoli – informuje firma.
Kluczowe zmiany z Stoli Group w imię solidarności z Ukrainą
Odkąd Shefler został persona non grata w Rosji, zakłady wytwarzające Stoli Vodka znajdują się na Łotwie, gdzie odbywa się cały proces produkcyjny. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ogłoszono, że zakłady Stoli wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu i odtąd będą współpracować wyłącznie ze słowackimi źródłami zaopatrzenia w alkohol klasy alpha, który jest wyróżnikiem marki Stoli Vodka. Butelki z nowym brandingiem będą dostępne na rynku w drugiej połowie roku.
Stoli zobowiązało się ponadto do przekazania pomocy finansowej na rzecz organizacji non-profit World Central Kitchen (WCK), dostarczającej posiłki dla potrzebujących w regionach dotkniętymi kryzysami humanitarnymi czy klimatycznymi. Wsparcie trafi bezpośrednio do Ukrainy. Ponieważ firma kontynuuje współpracę z partnerami w regionie, zostaną ogłoszone dalsze inicjatywy mające na celu eliminowanie kryzysu humanitarnego.
Foto: mat. prasowe
Grupa Stoli® powstała w 2013 roku i zajmuje się produkcją, zarządzaniem i dystrybucją portfolio napojów spirytusowych i winiarskich. Obecnie dzięki obecności na ponad 176 rynkach Stoli Group współpracuje z ponad 200 dystrybutorami na całym świecie. Siedziba główna Stoli znajduje się w Luksemburgu, a zakłady produkcyjne, których historia sięga początków ubiegłego stulecia, zlokalizowane są w Hiszpanii, Włoszech, Argentynie i Stanach Zjednoczonych.