Pointpack i DHL Express rozwijają współpracę w obszarze punktów odbioru

Pointpack i DHL Express rozwijają współpracę w obszarze punktów odbioru

DHL Express i Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek. To odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na ekspresowe i międzynarodowe usługi kurierskie wśród klientów sieci handlowych.

W związku ze zmianami na rynku oraz nowymi wyzwaniami, międzynarodowy operator logistyczny DHL Express i operator technologiczny Pointpack rozwijają swoją współpracę. Mowa o dynamicznie rosnącej popularności nadawania i odbierania przesyłek w punktach zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania klienta, o dogodnej porze dnia oraz podczas robienia codziennych zakupów.

DHL Express w ramach współpracy kontynuuje także strategię GoGreen. Firma planuje znacznie obniżyć ślad węglowy w procesie logistycznym. Odpowiedzią mają być punkty nadawczo-odbiorcze.

Rozwijamy naszą ofertę zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych. Dzięki współpracy z Pointpack będziemy w stanie reagować na bieżące potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają opcję nadania i odbioru przesyłki w punkcie. To także nasza odpowiedź na wyzwania współczesnego świata. Jako DHL Express aktywnie angażujemy się w inicjatywy ograniczające negatywny wpływ naszego biznesu na środowisko naturalne. Choć warto zaznaczyć, że nawiązanie współpracy z Pointpack to nie tylko odpowiedź na potrzeby klientów, ale też kolejny krok w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju GoGreen. To pozwoli na znaczne obniżenie śladu węglowego w procesie logistycznym.

Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express

Punkty nadawczo-odbiorcze coraz popularniejsze

Spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT oraz integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17 tys. punktów w całej Polsce. Współpraca z operatorem logistycznym DHL Express jest odpowiedzią na wzrost zapotrzebowania na ekspresowe i międzynarodowe usługi kurierskie wśród klientów sieci handlowych.

Jak wyjaśnia Paulina Żmijowska, kierownik ds. Marketingu & PR, Pointpack, obecnie obserwowana jest znaczna intensyfikacja rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Z drugiej strony, odbiór przesyłki w punkcie odbioru jest najbardziej proekologiczną formą dostawy.

Dzięki naszym wyliczeniom wiemy, że w takim modelu, osiągalny poziom redukcji emisji CO2 to nawet do 30% na odcinku ostatniej mili. Na każdy milion przesyłek długość trasy kuriera zmniejszy się o 82 tys. km, a ślad węglowy na każdy milion przesyłek zmniejszy się o 13 ton CO2. Równie ważnym aspektem jest współdzielenie takiej infrastruktury przez wielu operatorów, co staje się już powoli faktem w sieciach punktów odbioru. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek w ulubionych punktach, blisko miejsca zamieszkania lub podczas codziennych zakupów, jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze.

Paulina Żmijowska, kierownik ds. Marketingu & PR, Pointpack

Foto: mat. prasowe