Sieci handlowe w Rosji wprowadzają ograniczenia w sprzedaży towarów

Sieci handlowe w Rosji wprowadzają ograniczenia w sprzedaży towarów

Kolejne sieci handlowe w Rosji decydują się na ograniczenia w sprzedaży towarów. Decyzje te są rezultatem gwałtownego wzrostu popytu na artykuły z długim terminem ważności. 

X5 Group reglementuje podstawowe towary

X5 Group, wiodący sprzedawca żywności w Rosji, który w 2021 r. posiadał w sumie blisko 20 tys. sklepów, 5 marca br. zdecydował o wprowadzeniu ograniczeń na sprzedaż wybranych produktów – informuje agencja TASS.

X5 Group jest właścicielem takich sieci jak Pyaterochka, Perekrestok czy Karusel. Ograniczenia dotyczyć będą takich produktów jak cukier, sól, olej słonecznikowy czy kasza. Jak tłumaczy Grupa, decyzja podyktowana jest nagłym wzrostem popytu na produkty pierwszej potrzeby, a ograniczenia mają doprowadzić do znormalizowania sytuacji.

Kolejne sieci wprowadzają ograniczenia w sprzedaży podstawowych towarów

Na podobny ruch zdecydował się także Auchan. Ograniczenia dotyczą istotnych społecznie towarów. Jak donosi wyborcza.pl, Rosjanie w sklepach sieci nie będą mogli zakupić np. więcej niż pięciu dwukilogramowych paczek mąki czy trzech paczek soli.

Do sieci reglementujących podstawowe towary dołączył także Magnit, który w grudniu 2021 roku posiadał ponad 25 tys. punktów sprzedaży w Rosji. Jak przekazują internauci, w sklepach sieci pojawiły się informacje dotyczące m.in. ograniczenia sprzedaży detergentów do mycia naczyń.

"Ważne jest, aby towarów wystarczyło dla wszystkich. Jesteśmy zmuszeni tymczasowo nałożyć ograniczenia na towary o dużym popycie" – pisze na zamieszczonej informacji sieć. 

 

Foto: stock.adobe.com/Sergey

Reklama