Katalizatorem zmian w branży e-commerce stała się pandemia, kiedy zakupy on-line były najbardziej bezpiecznym, wygodnym i szybkim rozwiązaniem w dobie obostrzeń. Jednak bezpieczeństwo, wygoda i szybkość to benefity, które coraz bardziej zyskują na znaczeniu dla klientów w każdym czasie.
Rynek rumuński
Rynek rumuński to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Jego tempo wzrostu sięga aż 30%. Obecnie, już niemal połowa mieszkańców Rumunii kupuje on-line. Jednak nadal rynek ten charakteryzuje wysoki potencjał rozwoju, a zdobycie pozycji w Rumunii, otwiera perspektywy ekspansji do krajów takich jak Mołdawia, czy Bułgaria.
Najczęściej w e-koszykach rumuńskich konsumentów lądują produkty z kategorii odzież i obuwie (71% kupujących), a także zdrowie i uroda (21% kupujących). Kwestie związane z logistyką maja zasadniczy wpływ na powodzenie biznesu i satysfakcję klienta. Przesyłka doręczona bezpiecznie, na czas i w sposób dogodny dla klienta, powoduje, że chętnie wraca on do e-sklepu, w którym z sukcesem dokonał zakupu.
Usługa DHL „Pobranie i zwrot należności” jest już dostępna także w Niemczech, Austrii, Słowacji i Czechach.