Lidl Polska wraz z Fundacją WWF Polska wspólnie edukują na temat recyklingu oraz ponownego wykorzystania opakowań. Już 400 produktów w sklepach sieci posiada na opakowaniach specjalne oznaczenia, które pomagają w łatwym oraz efektywnym segregowaniu odpadów.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko naturalne, dlatego powinny podejmować działania, które je chronią oraz zapewniają zrównoważoną konsumpcję zasobów. Cieszymy się, że firma Lidl Polska podejmuje proekologiczne działania. Umieszczenie piktogramów ułatwiających recykling odpadów jest praktycznym i potrzebnym „na wczoraj” rozwiązaniem, ponieważ dzięki prawidłowej segregacji, odzyskamy jak najwięcej surowca, który da się wykorzystać ponownie.
By opakowania trafiały w odpowiednie miejsce
Recykling odpadów zaczyna się już w naszych domach. Poprawnie przeprowadzona segregacja pozwala na uzyskanie najbardziej pełnowartościowego surowca i jego ponowne wykorzystanie. Jednak by efektywnie rozdzielać odpady, powinniśmy najpierw wrzucić je do odpowiedniego pojemnika do segregacji. Źle wrzucony produkt po prostu nie zostanie poddany recyklingowi.
Aby ułatwić klientom segregowanie odpadów, Lidl Polska zamieszcza specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych. Wystarczy spojrzeć na ikonę, a segregowanie stanie się proste – znajdziemy krótką instrukcję podpowiadającą, do którego pojemnika mamy wrzucić opakowanie.
Obecnie w sklepach Lidl Polska znajdziemy już ponad 400 produktów z nowymi piktogramami, a ich liczba ma dalej sukcesywnie się zwiększać. Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun. Dzięki nowym etykietom dowiemy się, jak należy rozdzielić opakowanie, aby segregacja odbyła się naprawdę skutecznie. Znajdziemy również informację, do jakiego kontenera powinniśmy wrzucić pojedyncze części opakowania takie jak np. etykieta (papier) czy zakrętka (plastik).