Nestle ze wzrostami sprzedaży. Napędzają ją trzy kawowe marki

Nestle ze wzrostami sprzedaży. Napędzają ją trzy kawowe marki

Gigant spożywczy zakończył niełatwy rok ze wzrostami sprzedaży. Największy wkład w rosnące wyniki miała kategoria kawy, napędzana trzema głównymi markami Nescafé, Nespresso i Starbucks.

Nestlé zakończyło 2021 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 3,3% osiągając 87,1 mld franków szwajcarskich (ok. 83 mld euro). Jednak w ujęciu organicznym wzrost wyniósł 7,5%, z czego za 2% odpowiadały wyższe ceny produktów. Firma podniosła ceny produktów w odpowiedzi na rosnące koszty.

Ograniczyliśmy wpływ wyjątkowej inflacji kosztów poprzez staranne zarządzanie kosztami i odpowiedzialne ustalanie cen. Nasz solidny wzrost zysku na akcję pokazuje odporność naszego modelu tworzenia wartości. Cały zespół Nestlé wykazał wzorową wytrwałość i zwinność w wymagającym środowisku.

Mark Schneider, CEO Nestlé

Wzrost napędzany kawą

Według kategorii produktów największy wkład we wzrost organiczny Nestlé miała kawa, napędzanatrzema głównymi markami –Nescafé, Nespresso Starbucks. Przykładowo, sprzedaż produktów Starbuck wzrosła w 2021 roku o 17,1% generując ponad 1 mld franków szwajcarskich przyrostu sprzedaży w porównaniu do 2018 roku.

Wśród pozostałych kategorii dwucyfrowy wzrost odnotowała także żywność wegetariańska i roślinna, osiągać około 800 mln franków szwajcarskich oraz Nestlé Health Science, co odzwierciedla duże zapotrzebowanie na witaminy, minerały i suplementy. Dwucyfrowy wzrost odnotowano również w marce produktów dla zwierząt domowych – Purina PetCare.

Nestlé oczekuje niższego wzrostu w 2022 roku. Firma spodziewa się, że organiczny wzrost sprzedaży ukształtuje się na poziomie około 5%. W perspektywach średnioterminowych producent zakłada trwały, jednocyfrowy wzrost sprzedaży organicznej oraz dalszą umiarkowaną poprawy marży zysku operacyjnego na transakcjach bazowych.

Reklama