Gigant spożywczy zakończył niełatwy rok ze wzrostami sprzedaży. Największy wkład w rosnące wyniki miała kategoria kawy, napędzana trzema głównymi markami Nescafé, Nespresso i Starbucks.
Nestlé zakończyło 2021 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 3,3% osiągając 87,1 mld franków szwajcarskich (ok. 83 mld euro). Jednak w ujęciu organicznym wzrost wyniósł 7,5%, z czego za 2% odpowiadały wyższe ceny produktów. Firma podniosła ceny produktów w odpowiedzi na rosnące koszty.
Wzrost napędzany kawą
Według kategorii produktów największy wkład we wzrost organiczny Nestlé miała kawa, napędzanatrzema głównymi markami –Nescafé, Nespresso i Starbucks. Przykładowo, sprzedaż produktów Starbuck wzrosła w 2021 roku o 17,1% generując ponad 1 mld franków szwajcarskich przyrostu sprzedaży w porównaniu do 2018 roku.
Wśród pozostałych kategorii dwucyfrowy wzrost odnotowała także żywność wegetariańska i roślinna, osiągać około 800 mln franków szwajcarskich oraz Nestlé Health Science, co odzwierciedla duże zapotrzebowanie na witaminy, minerały i suplementy. Dwucyfrowy wzrost odnotowano również w marce produktów dla zwierząt domowych – Purina PetCare.
Nestlé oczekuje niższego wzrostu w 2022 roku. Firma spodziewa się, że organiczny wzrost sprzedaży ukształtuje się na poziomie około 5%. W perspektywach średnioterminowych producent zakłada trwały, jednocyfrowy wzrost sprzedaży organicznej oraz dalszą umiarkowaną poprawy marży zysku operacyjnego na transakcjach bazowych.