Czy w 2022 roku na rynku pojawią się nowe kategorie słodyczy?

Czy w 2022 roku na rynku pojawią się nowe kategorie słodyczy?

ETi jest firmą rodzinną, założoną w 1961 roku i od czterech lat, nie bez sukcesów, zaopatrza w swoje produkty polski rynek słodyczy. Najbardziej jest znana z produktów takich jak: ETi Dare, ETi Browni czy ETi Wanted Pops. O rynku słodyczy, kanałach sprzedaży i rozwoju portfolio rozmawiamy z Joanną Olczak – Sales and Trade Marketing Director Poland oraz Beatrice Chis – Marketing Director ETi International.

Rynek słodyczy w Polsce jest bardzo rozdrobniony, ale i bardzo konkurencyjny. Jak marki ETi radzą sobie w rywalizacji o wybory konsumenckie Polaków?

Beatrice Chis: Znając specyfikę rynku, jesteśmy obecni z komunikacją marketingową naszych marek. Działamy zarówno na poziomie budowania świadomości, jak i prosprzedażowo. Nasze kampanie wizerunkowe wzmacniane są komunikatami call to action. Gdy konsument udaje się do sklepu upewniamy się, że nasze produkty są widoczne i łatwe do znalezienia. W ogólnopolskich kampaniach wykorzystujemy treści dotyczące marek. Jesteśmy obecni z reklamą w telewizji, wzmacniamy przekaz wzywający do zakupów w mediach społecznościowych, a także kampaniami display lub remarketingowymi.

Czy mogłaby Pani przybliżyć naszym czytelnikom, jak wygląda obecnie portfolio produktów ETi na polskim rynku?

B.C.: Portfolio ETi w Polsce składa się z 37 produktow reprezentowanych przez 5 marek. Marka ETi Dare obejmuje wafle w polewie z ciemnej czekolady oraz wafle bez polewy w formatach impulsowych i do dzielenia się, a także tabliczki z ciemnej czekolady. Czarny kolor, charakterystyczny dla marki Dare, oznacza śmiałość i odwagę produktów, które zapewniają przyjemność smaku z każdym kęsem. Marka ETi Browni jest stworzona z myślą o intensywnie czekoladowych ciastach z orzechami laskowymi oraz muffinkach z sosem czekoladowym w środku. ETi Milk Burger to zabawna marka chłodzonych przekąsek dla dzieci. Ciasto w kształcie burgerów z miodem, mlekiem i kakao przekładanych kremem to idealna równowaga pomiędzy słodkimi przekąskami oczekiwanymi przez dzieci, a rozsądnym wyborem matek. Obecne na polskim rynku od prawie 10 lat herbatniki – ETi Tea Biscuits to doskonały, tradycyjny smak, idealny jako przekąska, ale także baza domowych deserów.

Dzięki temu, że wszystkie nasze produkty są wprowadzane do sprzedaży po dokładnych badaniach rynku i preferencji konsumentów, każdy z nich jest zauważalny w swojej kategorii. Wspomniany wcześniej Dare 50 g jest naszym bestsellerem, ale również wprowadzenie na rynek w 2021 roku wafli nieoblewanych było wielkim sukcesem.

od lewej: Beatrice Chis – Marketing Director ETi International, Joanna Olczak – Sales and Trade Marketing Director Poland, ETi International.

Czy w tym roku w ofercie ETi pojawią się nowe produkty, a może nowe marki?

B.C.: Mamy ambitne plany na 2022 rok, zarówno, jeśli chodzi o kampanie marketingowe, jak i premiery nowych produktów. Uważnie analizujemy trendy w kategorii i oczekiwania Polaków dotyczące nowości. Dlatego prace związane z decyzją o nowym produkcie trwają przez cały rok. Zgodnie ze strategią ETi nasze nowowprowadzane produkty nie są kopiami produktów dostępnych na rynku, ale innowacjami w kategorii.

Nowoczesny czy tradycyjny – który kanał sprzedaży produktów ETi uważa Pani za strategiczny na polskim rynku?

Joanna Olczak: Współczesny nabywca jest bardziej wymagający i ceni sobie wszelkie działania, które ułatwiają mu proces podjęcia decyzji. Dlatego równoważymy oba kanały, aby spełnić wszystkie oczekiwania i potrzeby naszych konsumentów. Chcemy, aby nasza oferta była szeroko dostępna na rynku, aby konsument, który pomyśli o słodyczach w dowolnym miejscu, czasie i sytuacji mógł kupić produkty ETi.

Jakich zmian można się spodziewać na rynku słodyczy czekoladowych w najbliższych latach na świecie? Czy aspekt prozdrowotny może mieć istotny wpływ na dalszy rozwój rynku słodyczy i decyzje konsumentów?

J.O.: Analizując kluczowe trendy konsumenckie, można zauważyć tendencję wzrostową w sektorze zdrowych słodyczy i przekąsek, które są obecnie w centrum zainteresowania współczesnych konsumentów. Zgodnie z tymi trendami wprowadzamy zdrowsze alternatywy, z mniejszą ilością lub bez dodatku cukru, z mniejszą ilością tłuszczu, czy innych zbędnych składników, wykorzystując w zamian naturalne odpowiedniki. Jako ETi koncentrujemy się również na wprowadzaniu produktów w małych formatach dla lepszej kontroli porcji. Naszą strategią jest przewidywanie potrzeb konsumentów i dbanie o to, by nasze portfolio spełniało wszystkie preferencje i oczekiwania.

Dziękuję za rozmowę,

Pierwsza część rozmowy dostępna jest tutaj.

Reklama