Unity Group obchodzi w tym roku 25-lecie firmy. Jednocześnie to także ćwierćwiecze e-handlu w Polsce. W tym wyjątkowym czasie firma informuje o przełomowym wydarzeniu. Do Unity Group dołącza Global4Net.
Współpraca Unity Group i Global4Net jest potwierdzeniem strategicznego dążenia do zbudowania europejskiego championa commerce transformation o dużej sile na międzynarodowym rynku. Ich działalność w ramach jednej grupy umożliwi osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 r. Pozwoli także stworzyć lidera rozwiązań Magento w Polsce, z silnym potencjałem zagranicznym.
Unity Group x Global4Net – podwójna siła w Polsce i za granicą
Technicznie transakcja obejmowała przejęcie przez Unity S.A. 100% udziałów w Global4Net w zamian za 12% akcji nowej emisji pierwszej ze spółek i została sfinalizowana pod koniec 2021 r. Global4Net dołącza do Unity Group, ale zachowuje niezależność i odrębną tożsamość. Obecnie każda z firm ma wyróżniającą się obietnicę marki, trafiającą do innych potrzeb klienta. Zespoły obu firm chcą skupić się na dotrzymaniu tej obietnicy.
Spodziewanym efektem ekonomicznym połączenia potencjałów Unity Group i Global4Net ma być osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 r. (versus 65 mln zł samej Unity Group w 2021). To oznacza także wyraźne wzmocnienie filaru commerce transformation w Grupie Euvic – a właśnie za ten obszar odpowiada w niej Unity Group.
Zespoły obu firm już wcześniej współpracowały ze sobą w ramach kilku przedsięwzięć, za każdym razem osiągając wyznaczone przez klienta cele. Teraz będą pracować ze sobą jeszcze bliżej, a ich możliwości znacznie się rozszerzą. W wyniku transakcji powstanie największy na polskim rynku zespół ekspertów Magento, tym samym wzrośnie potencjał technologiczny do obsługi wymagających projektów na rynkach zagranicznych. Co więcej, poważniejsze zaangażowanie w technologię Magento to szansa na dalszy rozwój partnerstwa z jej właścicielem – firmą Adobe.
Nowe możliwości dla klientów i pracowników
Klienci potrzebują pełnych kompetencji tzw. end-to-end i szybkiego czasu uruchomienia. Wspierając firmy handlowe w cyfryzacji, Unity Group i Global4Net koncentrowały się na transformacji ich sposobu działania z offline do online, starając się zachować przenikanie się kanałów tam gdzie to zasadne.
Wspólna oferta obu firm to szerszy wachlarz rozwiązań, bardziej kompleksowe usługi i sprawniejsze wdrożenia. Unity Group i Global4Net nie tylko zyskają w oczach klientów, także z rynków zagranicznych, ale staną się również jeszcze atrakcyjniejszym pracodawcą, oferującym dostęp do dużych i wymagających projektów poszukiwanych przez najlepszych ekspertów z branży IT.