Dbanie o zdrowie jest jednym z głównych priorytetów współczesnych czasów, racjonalne i mądre odżywianie stanowi fundament naszego dobrego samopoczucia. Codzienna dieta powinna być zbilansowana, dostarczać nam i naszym najbliższym odpowiednich składników. Zacznijmy od podstaw, czyli od chleba.
Krótka historia o chlebie
Pieczywo jest jednym z podstawowych elementów naszej diety i dla wielu jednym z ulubionych. Znane i cenione – i to dosłownie – było już dawno temu. W starożytnym Egipcie stanowiło walutę, a 2,5 tys. lat przed naszą erą ludzie wyrabiali około osiemdziesięciu rodzajów chleba. Do dzisiaj kultywowany zwyczaj witania gości chlebem i solą, co ma gwarantować wszelką pomyślność, pochodzi ze średniowiecza.
Podstawą piramidy zdrowego odżywiania jest pieczywo, którego spożywanie zalecane jest w pięciu porcjach produktów zbożowych w ciągu dnia. Jednym słowem – warto je jeść na zdrowie! Tylko po jakie sięgnąć najlepiej? Po pszenne, wyrabiane z mąki pszennej? Żytnie? A może mieszane będące wypiekiem pszenno-żytnim? Czy bezglutenowe? Współcześni konsumenci to osoby świadome swoich wyborów, co widać także na rynku pieczywa, które nie tylko ma wyśmienicie smakować, pięknie pachnieć, a chrupka skórka ma zachęcać do konsumpcji, ale także ma być produktem zdrowym, dostarczającym wiele składników pozytywnie oddziaływujących na nasz organizm.
Jakiego chleba szukają konsumenci?
Pomimo notowanego spadku spożycia chleba dużym zainteresowaniem cieszą się produkty funkcjonalne, wpisujące się w trend prozdrowotny. Pieczywo bezglutenowe, produkty BIO czy pieczywo bogate w zdrowe dodatki (ziarna, witaminy czy z obniżoną zawartością węglowodanów) znajdują swoich konsumentów nie tylko wśród tych, prowadzących aktywny tryb życia.
Jak dodaje Zbigniew Marat, na przestrzeni lat można zaobserwować zmieniające się trendy wyborów. Tym najbardziej widocznym jest zdrowie i welness. Konsumenci eliminują z diety cukry, tłuszcze, szukają produktów bez konserwantów, antybiotyków czy polepszaczy. Czytają etykiety, sprawdzają skład, który staje się podstawą decyzji zakupowych. Ale nie tylko.
Innowacje w kategorii – chleb bez mąki, drożdży i konserwantów
Zbigniew Marat zwraca uwagę na jeden z głównych grzechów branży spożywczej, czyli marnostrastwo jedzenia, które stanowi obecnie olbrzymi problem. "Na szczęście rośnie świadomość konsumentów, a przepisy prawne oraz szereg inicjatyw społecznych wymuszają na producentach i sieciach handlowych zmiany w sposobie działania, jak chociażby oferowanie produktów o długim terminie przydatności do spożycia osiągniętym dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcji" – dodaje.
Zdaniem prezesa Bakery Company przepisem na sukces w każdej branży jest spełnianie oczekiwań konsumentów i dostarczanie na rynek produktów nie tylko zdrowych, ale także innowacyjnych. Innych niż wszystkie inne. Jak dodaje, produktem, który się w to wpisuje niewątpliwie jest nowa marka Beak Beak, pieczywo pozbawione mąki, drożdży i konserwantów, za to wypiekane jedynie z pełnych ziaren zbóż, kasz, bakalii, orzechów i suszonych owoców.
Ideą powstania Beak Beak było także całkowite wyeliminowanie produktów mącznych – informuje w komunikacie firma. W składzie produktu znajdują się tylko i wyłącznie ziarna – siemię lniane złote i brązowe, słonecznik, sezam, pestki dyni, ziarna komosy ryżowej (złote, białe, czarne), nasiona chia oraz bakalie, kasze (jaglaną, gryczaną), orzechy, migdały, kokos, suszone owoce – żurawinę, rodzynki.
Źródło: inf. prasowa