Co z oferty Krynicy Vitamin szczególnie zainteresowało Amerykanów?

Co z oferty Krynicy Vitamin szczególnie zainteresowało Amerykanów?

Krynica Vitamin pojawiła się na wyjątkowych targach spożywczych w Las Vegas. Napoje producenta cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród uczestników wydarzenia. Szczególną uwagę zwróciły kieszonkowe formaty puszek, a także ekologiczne aspekty produkcji.

Napoje Krynicy Vitamin SA, producenta napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych, podbiły serca Amerykanów. Przedstawiciele Krynicy Vitamin wzięli udział w prestiżowych amerykańskich targach spożywczych Winter Fancy Food Show w Las Vegas. W 2021 roku USA były drugim – po Niemczech – rynkiem eksportowym producenta. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się produkty, stworzone w dziale rozwoju Krynicy Vitamin.

Jesteśmy pod wrażeniem tego, jak dużym zainteresowaniem cieszyło się nasze stanowisko. Amerykanów interesowały możliwości produkcyjne w Europie, dostępność puszki aluminiowej, której w USA brakuje. Wielu potencjalnych klientów jest zainteresowanych wejściem na rynki europejskie i produkcją w Europie. Prowadziliśmy również rozmowy z klientami poszukującymi producenta napojów w markach własnych dostępnych na rynku amerykańskim. To jeszcze nie oznacza, że podpiszemy lukratywne kontrakty, ale w najbliższych miesiącach będziemy pracować indywidualnie z osobami zainteresowanymi naszą ofertą. Niezwykle ważne jest to, że spotkaliśmy się twarzą w twarz, na żywo, to otwiera perspektywy biznesowe.

Aleksandra Lach, szefowa działu sprzedaży w Krynicy Vitamin SA
Krynica Vitamin na targach spożywczych Winter Fancy Food Show w Las Vegas (mat. prasowe)

Zainteresowaniem uczestników targów cieszyły się zarówno napoje Krynicy Vitamin, jak i niektóre formaty opakowań, szczególnie aluminiowych. Jak zauważa Aleksandra Lach, wśród Amerykanów przyzwyczajonych do puszek o pojemności jednej pinty, czyli 568 ml, hitem okazał się kieszonkowy format puszki 150 ml. 

Z przygotowanych przez nas propozycji ogromną popularnością cieszyły się napoje z kombuchą, energy drinki z ekstraktem nasion konopi, herbaty, wegańskie napoje kawowe na bazie owsianej, ale również m.in. napoje energetyzujące o nietypowych smakach jak guma balonowa. Wyjątkowym produktem okazała się propozycja miksu kawy z lemoniadą, która pozytywnie zaskoczyła wielu degustujących.

Aleskandra Lach

Dyrektor sprzedaży w Krynicy Vitamin zwraca uwagę, że goście targów w Las Vegas zwracali również uwagę na ekologiczne i prozdrowotne aspekty produkcji napojów. To z jednej strony energia elektryczna oparta w 100% na odnawialnych źródłach energii, z której korzysta zakład produkcyjny Krynicy Vitamin na Podlasiu, z drugiej strony krótkie etykiety napojów, bez konserwantów, z ograniczoną ilością cukru, naturalnymi składnikami.

Krynica Vitamin na targach spożywczych Winter Fancy Food Show w Las Vegas (mat. prasowe)

Krynica Vitamin w ostatnich miesiącach informowała, że wskutek nawet 10-krotnego wzrostu eksportu zamorskiego do USA, a także zatorów w portach na całym świecie, wywołanych pandemią Sars-Cov-2, skupia się na rynku europejskim, dokąd może dotrzeć transport kołowy.

Dla nas jednak rynek amerykański wciąż pozostaje atrakcyjny i targi w Las Vegas tylko to potwierdziły. Jest popyt na napoje, wiele marek napojowych z USA rozważa wejście na rynek europejski i tu upatrujemy szansy. Liczymy też, że post pandemiczne zawirowania miną, światowe łańcuchy dostaw ustabilizują się, ceny eksportu unormują, a światowa gospodarka wróci na ścieżkę zrównoważonego wzrostu.

Aleksandra Lach

Targi Winter Fancy Food Show w Las Vegas trwały w dniach 6-8 lutego. Organizatorem targów jest organizacja Specialty Food Association (FSA), organizacja handlowa, powołana w 1952 roku w Nowym Jorku i zrzeszająca firmy specjalizujące się w branży spożywczej.


Źródło: inf. prasowa

Reklama