Produkty Hortex w nowych opakowaniach w 87% z materiałów odnawialnych

Produkty Hortex w nowych opakowaniach w 87% z materiałów odnawialnych

Polska jest drugim krajem w Europie, w którym na półkach sklepowych pojawią się produkty Hortex w innowacyjnych opakowaniach tetra pak. W połączeniu ze zrównoważonym składem obniżą one emisję CO2 aż o 31%.

Firma Hortex właśnie wprowadziła na rynek swoje produkty – w tym flagowy sok jabłkowy – w przyjaznym środowiskowo opakowaniu. Polska jest drugim krajem w Europie, w którym konsumenci mogą sięgnąć po innowacyjne rozwiązanie Tetra Brik® Aseptic 1000 Ultra Edge z zakrętką WingCap™ 30.

Soki Hortex w nowych opakowaniach tetra pak (mat. prasowe)

Nasza rola, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce, pozostaje niezmienna – jest to ścisła współpraca z naszymi klientami, mająca na celu dostarczanie im innowacyjnych oraz przyjaznych środowisku rozwiązań w zakresie pakowania i przetwórstwa żywności. Wprowadzenie nowego, bardziej zrównoważonego opakowania we współpracy z Hortex, jest przykładem takiego działania. Pokazuje, że celem obu firm jest dążenie do zeroemisyjności i odejście od surowców kopalnych na korzyść tych o pochodzeniu roślinnym.

Lyndsey Loyden-Edwards, dyrektor generalna Tetra Pak na Europę Wschodnią

Opakowanie aż w 87% składa się z materiałów odnawialnych. A zakrętka wykonana jest z polimerów pochodzenia roślinnego (wyprodukowanych z certyfikowanej trzciny cukrowej) i dzięki specjalnej konstrukcji pozwala uniknąć marnowania żywności. Opakowanie jest lżejsze o 11% w porównaniu z wcześniejszym rozwiązaniem (TPA 1000 HC27 w wersji standardowej). W połączeniu z bardziej zrównoważonym składem obniża to emisję CO2 o 31%. Karton Tetra Pak można poddać pełnemu recyklingowi.

Nasza marka znana jest w Polsce i Europie wschodniej od dziesięcioleci, dlatego bierzemy na siebie odpowiedzialność podawania naszym konsumentom produktów najwyższej jakości. Nasze dostępne w Polsce surowce w niemal 100% pochodzą z obszaru nie większego niż 100 km od zakładu, a zespół R&D ciągle pracuje nad innowacjami. Jednak sam produkt to nie wszystko. Dlatego wybieramy najlepsze dostępne opakowania, takie które zapewniają bezpieczeństwo konsumpcji, ale także dbają o planetę. Dlatego wybraliśmy Tetra Pak.

Piotr Chęcielewski, dyrektor marketingu Hortex

 

Wprowadzenie Tetra Brik® Aseptic 1000 Ultra Edge z zakrętką WingCap™ 30 na polski rynek jest kolejnym kamieniem milowym na drodze Tetra Pak do stworzenia opakowania, które będzie neutralne klimatycznie i wykonane w całości z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.


Źródło: inf. prasowa

Reklama