Wdrażanie innowacyjnych usług często wiąże się z koniecznością obsługi skomplikowanych procesów – informatycznych czy technologicznych. Zatem dostarczeniu samego rozwiązania muszą towarzyszyć systemy służące do jego właściwego wykorzystania.
Ryzyko obsługi zawiłych procesów
Wraz z hasłem „innowacja” często pojawia się określenie „skomplikowanie”. I nie można się temu dziwić, gdyż z samej idei jest to nowość o znacznym stopniu zawiłości. A to wszystko dlatego, że innowacja wymaga niestandardowych, często zaawansowanych technologicznie rozwiązań. I właśnie dlatego decydując się na wdrożenie takiej nowatorskiej usługi musimy się liczyć z ryzykiem obsługi zawiłych i wymagających od nas przeszkolenia systemów.
To cię może zainteresować:
Mając kilkudziesięcioletnie doświadczenie – w dowolnej branży – można spotkać się z podejściem, że funkcjonujące dotychczas systemy nie wymagają modernizacji, gdyż się zawsze sprawdzały. Z kolei zmiany wymagają nakładów finansowych, kadrowych i czasu. Do twórców innowacji należy zatem zadanie, by w taki sposób dostarczyć rozwiązanie, by nie zniechęcić, a zachęcić do wdrożeń.
Podczas Innovation Day 2021, Piotr Łapiński z Asseco Business Solutions wskazał, że bycie dobrym partnerem biznesowym polega właśnie na wsparciu w obsłudze nowych technologii. Nie możemy bowiem wymagać od przedsiębiorcy, który nigdy nie miał do czynienia z zaawansowanymi cyfrowo narzędziami, że bez wahania i problemów przyjmie je w miejsce dotychczasowych rozwiązań.
Właściwy partner
Co należy do zadań odpowiedzialnego partnera? Przede wszystkim piecza nad najistotniejszym elementem – czyli właściwą obsługą narzędzia. To on musi patrzeć globalnie na cały proces i przedstawić odbiorcy krok po kroku jak będzie wyglądał proces przejścia na nową usługę, a także jakie korzyści może osiągnąć decydując się na zmiany.
Dopasowanie do potrzeb
Na rynku istnieje dużo innowacyjnych i bardzo chwytliwych marketingowo rozwiązań, które przyciągają uwagę przedsiębiorców chcących polepszyć swoje wyniki. Jednak jak przestrzegał Piotr Łąpiński podczas Innovation Day 2021 – nie można tworzyć i wdrażać innowacji dla samej nowej technologii. Musimy wyciągnąć w ogromu dostępnych rozwiązań te, które rzeczywiście mają szansę przynieść nam oczekiwany rezultat.
Ekspert z Asseco Business Solutions podkreślał, że właściwe prowadzenie relacji z partnerem i dobór odpowiednich narzędzi spowodują, że finalnie klient nie tylko będzie usatysfakcjonowany podjęciem decyzji o wdrożeniu, ale też chętniej skorzysta z innych proponowanych mu rozwiązań. Szczególnie gdy początkowo pojawiał się opór i strach przed zmianami.