Colian odświeża wizerunek i prezentuje nową identyfikację wizualną

Colian odświeża wizerunek i prezentuje nową identyfikację wizualną

Colian odświeża wizerunek dzięki nowej identyfikacji wizualnej. Wypracowany koncept, oparty na motywie drzewa zbudowanego z charakterystycznych piktogramów, odzwierciedla wyznawane przez firmę wartości oraz podkreśla to, co jest jej znakiem charakterystycznym – rozwój, kreatywność, polskie korzenie i rodzinność.

Historia, która zaczęła się od ziarna...

Nowa identyfikacja wizualna w symboliczny sposób przedstawia historię firmy Colian, która swoją działalność rozpoczęła w 1990 roku od produkcji ziół i przypraw. Ponad 30-letniej aktywności biznesowej dało więc początek… ziarno. Pielęgnowane przez lata w duchu przedsiębiorczości, dostarcza plony, z których czerpią dziś kolejne pokolenia.

Nowa indentyfikacja wizualna Colian (mat. prasowe)

Wyrastające z ziarna drzewo przedstawia szerokie portfolio Colian. Wśród uporządkowanej kompozycji piktogramów znajdują się ikony nawiązujące bezpośrednio do wytwarzanych przez firmę produktów takich marek jak: Appetita, Jutrzenka, Familijne, Jeżyki, Akuku!, Goplana, Grześki, Hellena, Siesta, Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Elizabeth Shaw oraz Lily O’Brien’s. Fani kultowej Oranżady Hellena znajdą w strukturze drzewa charakterystyczny kształt butelki, a wielbiciele Jeżyków zarys swojego ulubionego ciastka. Całość dopełniają ornamenty roślinne będące nawiązaniem do natury, która dostarcza surowce niezbędne do realizacji procesów produkcyjnych.

Colian to polska firma rodzinna o wyjątkowo ciekawej historii. Założony w latach 90. Ziołopex specjalizował się w produkcji ziół i przypraw. Na przestrzeni 30 lat, również w wyniku akwizycji, w portfolio firmy pojawiły się kolejne produkty – słodycze, napoje, bakalie, a niedawno również lody. Ukazanie różnorodnej oferty produktowej w oryginalny i jednocześnie łatwy do zapamiętania sposób, przy nawiązaniu do wyznawanych przez firmę wartości, było prawdziwym wyzwaniem. Zależało nam na podkreśleniu rodzinności, a drzewo okazało się idealnym symbolem (analogia do drzewa genealogicznego). Nieoczywista prostota nadaje całej koncepcji kreatywnego wyrazu, a fakt, że grafika jest niczym nieograniczona, oznacza, że Colian nadal rośnie w siłę, rozwija się i wyznacza kolejne cele biznesowe.

Joanna Kąkol, rzecznik prasowy Colian

Nowa identyfikacja wizualna Colian

Nowa wizualizacja to odświeżone logo spółek będących częścią Grupy. Logotypy są bardziej charakterystyczne, a litery wyraziste. W przypadku każdego logotypu nad literą „i” pojawia się kropka w dedykowanym dla danej firmy kolorze, będąca symbolicznym nawiązaniem do ziarna.

Logo Colian sp. z o.o. w nowej identyfikacji wizualnej będzie posługiwać się kolorem zielonym, nawiązującym do natury, z której czerpie surowce wykorzystywane w produkcji znanych i cenionych marek. Sygnet – rozeta o naprzemiennie wypełnionych ramionach, symbolizuje różnorodność, rozkwit i rozwój.

Logo Colian Logistic sp. z o.o. kolorem żółtym nawiązuje do wcześniej wykorzystywanej palety barw. Sygnet składa się z dwóch grotów, które symbolizują ruch, postęp i kierunek – atrybuty idealnie wpisujące się w szeroko rozumianą działalność logistyczną.

Logo Colian Developer wyróżnia się charakterystycznym bordowym kolorem, który podkreśla zarówno kropkę będącą symbolem ziarna, jak i sygnet w kształcie domu.

Przed przystąpieniem do prac nad nową identyfikacją wizualną Grupy Colian postawiliśmy sobie za cel, by finalnie wypracowany koncept był prosty w przekazie i jednocześnie unikalny, a poszczególne spółki komunikowały przynależność do jednej grupy kapitałowej przy zachowaniu własnej indywidualności.

Joanna Kąkol

Wraz ze zmienioną identyfikacją wizualną startuje nowa strona www.colian.com. Opracowany koncept pozwolił nadać jej oryginalnego charakteru. Każda podstrona, oprócz grafiki nawiązującej do danej tematyki, została wzbogacona o piktogramy odzwierciedlające poszczególne obszary działalności Colian. Kreacja i wdrożenie nowej strony internetowej było możliwe dzięki zaangażowaniu agencji Human2Human z Poznania.

Identyfikacja wizualna powstała we współpracy agencji kreatywnej Jump Group z Warszawy i Działu Marketingu Korporacyjnego i PR Colian.


Źródło: inf. prasowa

Reklama