Rynek wody butelkowanej przekroczył 5 mld zł. Swoją pozycję buduje Jurajska

Rynek wody butelkowanej przekroczył 5 mld zł. Swoją pozycję buduje Jurajska

Rynek wody butelkowej w 2021 roku przekroczył wartość 5 mld złotych – wskazują dane NielsenIQ[1]. W tym czasie dynamika sprzedaży naturalnej wody mineralnej Jurajska® była 7-krotnie większa niż całego rynku[2].

Jak się okazuje, Polacy ze wszystkich napojów bezalkoholowych najchętniej wybierają wodę. Rynek wody butelkowanej po lekkim załamaniu w 2020 roku wrócił do poziomu przekraczającego wartość 5 mld złotych. Podczas gdy wzrostu sprzedaży całego rynku wyniósł 4%, marka Jurajska odnotowała aż 29% dynamikę wzrostu. 

Rok pandemii oznaczał mniej okazji zakupowych na rynku wody. Lockdowny, ograniczenia w przemieszczaniu, czy zamykanie siłowni i klubów fitness, spowodowały, że mniej podróżowaliśmy, mniej spacerowaliśmy a tym samym mniej piliśmy wody. Rok 2021 przyniósł rozluźnienia restrykcji i powolny powrót do naszych zwyczajów, powróciły okazje na małe opakowania, co przyczyniło się do odbicia na rynku.

Piotr Chęcielewski, członek Zarządu Jurajska S.A.

Marka Jurajska® z imponującym wzrostem

Jak w komunikacie informuje firma, rok 2021 był rewolucją dla marki Jurajska, która przeszła całkowitą transformację. W tym okresie Jurajska stała się jedną z najpopularniejszych marek w całej Polsce i urosła aż o 29% r/r. To jeden z najlepszych wyników wśród 10 największych graczy tej kategorii.

Dokonaliśmy transformacji całej marki. Wprowadziliśmy nowe opakowanie, wyróżniające się w całej kategorii, bazujące na skalnym rodowodzie Jurajskiej. Nowy kształt butelki z charakterystycznym wymiarem 3D podkreśla krystaliczną czystość naszej wody. Dokonaliśmy także całkowitego rebrandingu logo i etykiety oraz rozpoczęliśmy współpracę z ambasador marki Agnieszką Radwańską, silnie związaną z obszarem Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Kampania komunikacyjna była aktywna przez cały sezon letni i przekazywała nowy świat marki: Prosto ze skał Jury. Jednocześnie nie zapominamy o naszym zaangażowaniu w polską siatkówkę kontynuując szerokie wsparcie tego sportu.

Klaudia Krupicz, dyrektor marketingu marki Jurajska

Działania i wyniki  relaunchu znalazły uznanie branży. Za swoje osiągnięcia, Klaudia Krupicz,  otrzymała nagrody w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2020/2021 w dwóch kategoriach: launch/re-branding roku oraz napoje/alkohol[3].


[1] Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa (w PLN), w okresie I-XII 2021 w kategorii: Woda mineralna

[2] Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej (%) w okresie I-XII 2021 vs YA w kategorii: Woda mineralna

[3] Konkurs od 10 lat organizowany jest przez portal Mediarun.com. Ideą konkursu jest wyłanianie i nagrodzenie wybitnych liderów i osobowości kierujących pracami działów marketingu, digital, e-commerce, PR, komunikacji oraz employer branding w firmach i organizacjach

Reklama