Rynek wody butelkowej w 2021 roku przekroczył wartość 5 mld złotych – wskazują dane NielsenIQ[1]. W tym czasie dynamika sprzedaży naturalnej wody mineralnej Jurajska® była 7-krotnie większa niż całego rynku[2].
Jak się okazuje, Polacy ze wszystkich napojów bezalkoholowych najchętniej wybierają wodę. Rynek wody butelkowanej po lekkim załamaniu w 2020 roku wrócił do poziomu przekraczającego wartość 5 mld złotych. Podczas gdy wzrostu sprzedaży całego rynku wyniósł 4%, marka Jurajska odnotowała aż 29% dynamikę wzrostu.
Marka Jurajska® z imponującym wzrostem
Jak w komunikacie informuje firma, rok 2021 był rewolucją dla marki Jurajska, która przeszła całkowitą transformację. W tym okresie Jurajska stała się jedną z najpopularniejszych marek w całej Polsce i urosła aż o 29% r/r. To jeden z najlepszych wyników wśród 10 największych graczy tej kategorii.
Działania i wyniki relaunchu znalazły uznanie branży. Za swoje osiągnięcia, Klaudia Krupicz, otrzymała nagrody w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2020/2021 w dwóch kategoriach: launch/re-branding roku oraz napoje/alkohol[3].
[1] Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa (w PLN), w okresie I-XII 2021 w kategorii: Woda mineralna
[2] Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej (%) w okresie I-XII 2021 vs YA w kategorii: Woda mineralna
[3] Konkurs od 10 lat organizowany jest przez portal Mediarun.com. Ideą konkursu jest wyłanianie i nagrodzenie wybitnych liderów i osobowości kierujących pracami działów marketingu, digital, e-commerce, PR, komunikacji oraz employer branding w firmach i organizacjach