Reklamodawcy wydają więcej na komunikację cyfrową. Wzrosty na poziomie 23%

Reklamodawcy wydają więcej na komunikację cyfrową. Wzrosty na poziomie 23%

Reklamodawcy podczas trzech pierwszych kwartałów 2021 roku wydali na komunikację cyfrową o bliko 800 mln zł więcej niż w analogicznym czasie rok wcześniej, oznacza to wzrost na poziomie 23% – wynika z cyklicznego badania IAB AdEx. W tym czasie nakłady na reklamę online osiągnęły wartość ponad 4,3 mld zł.

Jak komentuje IAB Polska, komunikacja cyfrowa w trzecim kwartale 2021 roku nie zwalniała wysokiego tempa rozwojowego notowanego od początku roku, gdy rynek zaczął dynamicznie odbijać się po zawirowaniach wywołanych pierwszą falą pandemii. Trzeci kwartał zakończył się wzrostem wynoszącym 22%. Łącznie od stycznia do września nakłady na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 800 mln zł.

Ogólny obraz polskiego tortu reklamowego online nie uległ zmianie

Jak wskazuje badanie, nadal dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), osiągająca 45% udziału. Jest ona obecnie kluczowym motorem wzrostu – w badanym okresie wypracowała 51% wartości dodanej w porównaniu do analogicznego okresu roku wcześniejszego.

Wśród kluczowych formatów największy indeks nadal jednak notują ogłoszenia, które wciąż dynamicznie nadrabiają straty po zeszłorocznych stratach spowodowanych pandemią. SEM utrzymuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość nadal wzrasta dwucyfrowo. Wysoki indeks wciąż osiągają też wszystkie kluczowe kanały sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.


Źródło: IAB Polska

​IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Reklama