Polskie ePłatności – jeden z czołowych w Polsce operatorów płatności bezgotówkowych – procesuje już transakcje dla ponad 200 tys. terminali płatniczych w punktach sprzedaży i oferuje szerokie portfolio rozwiązań płatniczych, koncentrując się na segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.
W 2021 roku PeP był największym w Polsce przedsiębiorstwem z branży płatności bezgotówkowych pod względem przychodów, pomimo iż jeszcze w 2016 roku firma posiadała zaledwie 24 tys. terminali.
Terminale płatnicze Polskich ePłatności są dziś obecne nie tylko w placówkach największych sieci handlowych, na stacjach benzynowych, restauracjach, hotelach, parkomatach, biletomatach, ale także w kościołach. Dzisiejsi konsumenci stawiają na szybkie, łatwe i ogólnodostępne rozliczenia bezgotówkowe.
Przyszłość terminali płatniczych
Standardem stała się obsługa form i metod płatności takich jak NFC, kody QR, Google Pay czy Apple Pay. Przyszłością są ergonomiczne i szybkie terminale mające wielofunkcyjny ekosystem, w którym rozliczenia pełnią tylko jedną z wielu ról. Dziś urządzenie płatnicze ewoluuje w kierunku inteligentnego narzędzia biznesowego, zdolnego do zarządzania rezerwacjami, operowania własnymi programami lojalnościowymi, czy nawet koordynacją zasobów oraz logistyki.
Polskie ePłatności rośnie z roku na rok w siłę. W 2021 PeP wyróżnił się największymi przychodami spośród 100 firm z branży płatniczej w Polsce[1]. Natomiast w 2020 roku sfinalizowany został zakup 100% udziałów w firmie przez Grupę Nets, europejskiego lidera w dziedzinie płatności bezgotówkowych.
Polska jest jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków w Europie, jeśli chodzi o rozwój w zakresie płatności elektronicznych, dlatego dołączenie do Nets, głównego gracza w dziedzinie płatności elektronicznych w Europie, daje firmie szerokie perspektywy rozwoju.
Źródło: inf. prasowa
[1] Raport 100 największych polskich firm branży płatniczej, Cashless.pl.