Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców pod szyldami sieci Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2021 roku ponad 13% wzrost obrotów. Wyniki sprzedaży supermarketów zarządzanych przez Muszkieterów wyniosły łącznie blisko 8,9 miliardów złotych – to o ponad miliard więcej niż w 2020 roku.
Miniony rok okazał się dla Grupy Muszkieterów bardzo dobrym okresem z miliardowym wzrostem sprzedaży r/r. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie ponad 5,5 miliardów złotych, natomiast sieć Bricomarché osiągnęła ponad 3,3 miliardy złotych obrotów.
Kluczowe momenty w 2021 roku
Jednym z kluczowych wydarzeń dla Muszkieterów było uruchomienie spółki SCA Petrole, czyli centrali zakupowej, która odpowiada za zaopatrzenie w paliwo i gaz przysklepowych stacji na terenie całego kraju. Przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie powołali także Fundusz Stacji Paliw, wspierający sklepy w zakresie finansowania budowy nowych stacji. Uruchomiono pierwszą stację paliw przy markecie Bricomarché, jak również pierwsze bezobsługowe stacje w formule „Light” dostępne dla klientów 24 godziny na dobę.
W minionym roku rozpoczęły się ponadto bardzo istotne inwestycje w modernizację systemów informatycznych Grupy, m.in. wymiany sprzętu informatycznego we wszystkich sklepach, przygotowania do wdrażania ERP dla sklepów i spółki centralnej szyldu Bricomarché, prace nad nową platformą digitalową dla szyldu Intermarché oraz przygotowania do wymiany systemu kasowego we wszystkich placówkach Grupy na system bliższy potrzebom polskich przedsiębiorców.
Zakończył się również przetarg na dostawcę narzędzi do pozyskiwania energii słonecznej, a równocześnie rozpoczął się proces wdrażania tego rozwiązania w wybranych sklepach.
Ważne zmiany w Intermarché
Wyniki sprzedaży supermarketów spożywczych spod szyldu Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły łącznie ponad 5,5 miliardów złotych. W 2021 roku z powodzeniem zakończono również proces restrukturyzacji sieci.
Na przestrzeni roku otwarto 5 sklepów Intermarché oraz uruchomiono 7 placówek w nowym koncepcie Power, dzięki któremu klienci mają dostęp do lepszej oferty produktowej. Ponadto, usługa e-commerce Drive, umożliwiająca odbiór zakupów zamówionych online o dowolnej porze, pojawiła się w 5 kolejnych miejscowościach.
W odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe, Muszkieterowie rozpoczęli także przygotowania do wdrożenia nowej platformy e-commerce dla Intermarché. Celem sieci jest połączenie środowisk cyfrowych, czyli strony www, usługi Drive oraz aplikacji mobilnej, by zaoferować klientom spójne doświadczenie zakupowe.
Kontynuacja rozwoju Bricomarché
Obroty sieci Bricomarché osiągnęły w 2021 roku poziom ponad 3,3 miliardów złotych i znacznie przekroczyły zakładany pierwotnie próg. Grupa Muszkieterów kontynuuje dynamiczny rozwój szyldu – w ubiegłym roku zrekrutowano 12 przedsiębiorców.
2021 rok był dla sieci Bricomarché czasem intensywnych prac w obszarze e-commerce. Bricomaty, czyli specjalne maszyny do odbioru zamówień online, pojawiły się w aż 20 kolejnych lokalizacjach. Wprowadzono również kartę lojalnościową dla klientów oraz udostępniono im dedykowaną aplikację mobilną. Dodatkowo, wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki wraz z towarzyszącą jej kampanią reklamową.
Co Grupa Mueszkieterów planuje na 2022 rok?
Priorytety Grupy na najbliższe miesiące to przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza optymalizacja kosztów dystrybucji, dzięki której Muszkieterowie umacniają swoją pozycję wśród liderów cenowych na rynku, udoskonalenie konceptów handlowych i modelów ekonomicznych, dalszy rozwój kanału e-commerce oraz stałe ulepszanie rozwiązań i narzędzi w tym obszarze.
Źródło: inf. prasowa