Pepco Group opublikowało wyniki za pierwszy kwartał roku obrotowego zakończony 31 grudnia 2021 r. Przychody Grupy wzrosły o 12% r/r.
Na wzrost przychodów w Grupie, który w pierwszym kw. 2021 r. wyniósł 12% r/r, najmocniej wpłynęły wyniki Pepco. Przychody marki w tym czasie wzrosły o 20%. Sprzedaż przy stałym kursie walutowym, w warunkach porównywalnych okazała się być w Pepco Group odporna na pandemię – wzrost w pierwszym kw. wyniósł 0,7%.
Przeczytaj też:
Rekordowa liczba nowych otwarć
W pierwszym kw. 2021 r. Grupa Pepco otworzyła największą kwartalną liczbę sklepów w historii firmy. Suma otwarć wyniosła 161 nowych placówek, wśród nich aż 146 to nowe sklepy Pepco (rok wcześniej: 87). 55 placówek Pepco zostało otwartych na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej takich jak Włochy, Austria i Hiszpania, gdzie wyniki handlowe ponownie są lepsze od oczekiwań. 15 z nowych otwarć dotyczyło sieci sklepów Dealz. To o 3 mniej niż rok wcześniej.
Połowa I kwartału w Grupie Pepco z organiczeniami pandemicznymi
W pierwszym kw. 2021 r. znacząco wzrosła liczba sklepów, które zostały dotknięte zakłóceniami związanymi z restrykcjami, co miało znaczący wpływ na ruch w sklepach Pepco – informuje Grupa. Mowa tu o limitach liczby klientów przebywających jednocześnie w sklepie czy też ograniczeń dotyczących możliwości wejścia do sklepów tylko osób zaszczepionych.
Takie obostrzenia dotyczyły 50% tygodni handlu w tym kwartale. W związku z tym, że w Europie Centralnej w pełni zaszczepione jest średnio 54% populacji, poskutkowało to ubytkiem rzędu 14% tygodni handlu.
Całościowo, choć liczba sklepów Grupy, które musiały zostać czasowo zamknięte spadła w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrotowego – firma utraciła około 1% (w roku obrotowym 2021: ok. 9%) tygodni handlu.