Polacy kochają prosecco – rosnąca moda na bąbelki

Polacy kochają prosecco – rosnąca moda na bąbelki

Fenomen prosecco to nie jest tylko i wyłącznie polska domena. Trunek ten świetnie sprzedaje się na całym świecie, np. za oceanem w Stanach Zjednoczonych czy w Niemczech. Może nieco mniej do niego przekonani są Francuzi, którzy mają świetne wina spokojne i to głównie im poświęcają uwagę. Jednak nieliczne wyjątki nie są w stanie ukryć jak alkohol z bąbelkami zawładnął współczesnym konsumentem. 

Na każdą okazję

Musujące wina pierwotnie były kojarzone wyłącznie z okresem karnawałowym, a dokładniej ze świętowaniem Sylwestra i Nowego Roku. Charakterystyczny dla tych alkoholi wystrzał korka po otwarciu stanowił w dużej mierze element tradycji. Obecnie zachowania konsumenckie poszły znacznie dalej. Wina musujące, a w szczególności prosecco stały się towarzyszami codziennych spotkań czy uzupełnieniem posiłku, szczególnie w czasie ciepłych miesięcy roku. I moda ta z roku na rok zyskuje na sile.

Prosecco pojawia się na bardzo wielu okazjach. Lato, patrząc na analizy rynkowe, to ewidentnie czas prosecco. Jestem przekonany, że w najbliższych latach to nie będzie tylko lato i tylko zima, a w zasadzie grudzień. Prosecco stanie się coraz bardziej popularne na co dzień i ono będzie gościło na polskich stołach w zasadzie non stop.

Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska
Tomasz Potrzebowski

Przyjemny smak i przystępna cena

Sam smak prosecco jest bardzo ważny. W większości dostępnych pozycji w tej kategorii to wina półwytrawne, czyli z niedużą zawartością cukru, który jest przyjemnie wyczuwalny. A jak podkreśla Tomasz Potrzebowski – Polacy kochają taką słodycz w winie. 

Bardzo ważną kwestią jest cena tego produktu. Ona nie jest przesadnie wygórowana, to cena, na którą większość pracujących osób jest w stanie sobie pozwolić. Nie ma dużego progu wejścia do tej kategorii pod kątem finansowym dlatego to już powoduje dosyć duże otwarcie na potencjalnego klienta.

Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska

Premiumizacja jako trend zwyżkowy

Półka z winami musującymi, a więc rosnącym segmentem rynku, to nie tylko prosecco. Oprócz takich rodzajów trunków jak cava czy asti, najbardziej znanym reprezentantem kategorii jest oczywiście szampan. Oprócz tego, że wyróżnia się on wyjątkową metodą produkcji i regionem wytwarzania, zdecydowanie na półce sklepowej zdradza go cena, która jest znacznie wyższa niż w przypadku pozostałych odmian win musujących. I właśnie premiumiuzacja, czyli rosnące zainteresowanie trunkami droższymi może być w najbliższych latach trendem, który będzie się rozwijał wśród amatorów alkoholi z bąbelkami.

Naprawdę wierzę w to, że Polacy są gotowi na szampana. I są gotowi nie tylko wśród najbogatszych Polaków. To oczywiście nie będzie wino tak popularne jak prosecco, natomiast ta premiumizacja w kategorii ewidentnie będzie miała miejsce. I coraz większa rzesza polskich konsumentów będzie zainteresowana tym, żeby rozszerzać swój krąg zainteresowania winami musującymi.

Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska

 

Reklama